Lukasje schreef:Pfieuw, ik moest toch 2x lezen met al die typfouten![]()
Indien de boom te krap is, maakt alles wat je eronder steekt het nóg enger.
Oeps, ik lees net van het Duits ... dat verklaart veel!
Janneke2 schreef:Er zijn dekjes die bestaan uit links en rechts drie 'zakjes' waar je hetzij niets, hetzij een dun stukje stof hetzij een dikker stukje stof kunt doen.
En dan de achterste 4 compartimenten dik vullen en de voorste 2 leeg laten.
Te krap blijft te krap, maar als je het hele zadel optilt zou het wellicht kunnen dat het dier geen last heeft.
zorro schreef:Nee dat gaat inderdaad niet lukken. Als je boom te breed is kan je nog voor nood wat opvullen met een onderlegger, maar te krap blijft te krap.
Misschien intussen met bareback pad ofzo rijden? Dan heb je iets meer houvast als zonder zadel.
zorro schreef:Nee dan is dat absoluut geen optie inderdaad. Misschien juist beter om de rug dan nu even niet te belasten. Fijn dat je hierin het welzijn van je paard boven rijden verkiest! Knap hoor! Er zijn genoeg mensen die gewoon doorrijden.
hagelslag schreef:Sorry ik praat te veel duits en vergeet soms bepaalde nederlandse woorden.
Het is het kopijzer wat te smal is inderdaad
Ik heb haar slechts 2 keer gereden met dit zadel( heb niet kunnen rijden ivm weer opbouwen nadat het veulen eraf gegaan is) had het zadel nog wel laten opvullen voor het veulen eraf ging maarja... Paarden veranderen soms erg hard qua spieren etc.
Ik zit dus ook erg te twijfelen of ik niet beter 2 maanden haar rug rust gun en dan gewoon longeer of mn zusje neemt haar mee als handpaard
Gebruikers op dit forum: AVdB96, Ubermetrics en 13 bezoekers