Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
grovertje schreef:Ruiz Diaz Calvia.
Ligt bij mij op een merrie met ook een rechte rug, na diverse zadels geprobeerd en gekocht te hebben. Zit is fijn zacht maar niet gedwongen. Ik heb zelf ook korte benen en pas netjes in dit zadel.
Voordeel van dit merk is ook het verwisselbare kopijzer.
Pien63 schreef:Misschien een Pro-lite pad onder je huidige zadel ? Of het kussen onder je zadel leeghalen en pas laten maken voor je paard ?
Dan moet je wel een goede zadelmaker hebben, de meeste zadelpassers vinden een nieuw zadel verkopen veel makkelijker en lucratiever.
Merexa schreef:KN zadels heb je ook voor een redelijke prijs en bevalt mij persoonlijk goed. Ook goed op te vullen. Maar ander kun je ook een Fryso op maat laten maken.
Odetje92 schreef:Merexa schreef:KN zadels heb je ook voor een redelijke prijs en bevalt mij persoonlijk goed. Ook goed op te vullen. Maar ander kun je ook een Fryso op maat laten maken.
Ik heb met een aantal KN zadels gereden, maar kon er niet fijn in zitten.
Fryso geen ervaring mee, maar juist Friezen hebben een wekere rug dus neem aan dat Fryso ook rond is opgebouwd en daardoor niet geschikt?
Odetje92 schreef:Vanochtend heb ik de zadelpasser op bezoek gehad, een andere dan voorheen ivm verhuizen. Ik heb naar tevredenheid van mijzelf een Stubben Avalon, maar de conclusie van de zadelpasser, dit zadel is niet geschikt voor mijn paard met rechte rug, daarvoor lopen de kussens van de Stubben te bol en is het dus een zadel voor een iets wekere rug, ontzettend balen want ik zit er super in.