Winterdekens zelf wassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Winterdekens zelf wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 14:42

Nu ik in het bezit ben van een grote 8 kg wastrommel zou ik graag zelf m'n winterdekens willen wassen na het winterseizoen. Maar met welk spul en op welke manier kan ik ze het beste wassen dat ze daarna ook weer waterdicht zijn. Ik kan ze ook brengen naar de Welkoop maar het scheelt nogal wat geld als ik het zelf doe. Iemand een idee met welke middelen ik dat kan doen en waar dat te koop is?

horsiegek

Re: Winterdekens zelf wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:44

Volgens mij kun je van Bucas wasmiddel kopen, ook die impregneert

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:45

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:58

Bucas wash voor waterdichte dekens en neutral wasmiddel voor niet waterdichte dekens.
Ik was mijn dekens altijd zelf bij het benzine station. Daar heb je ook een 18kg trommel voor meer dekens tegelijk.

Waterdichte dekens doe ik daarna altijd inspuiten met impregneer van de action. Ongeveer 1 fles per deken (maat 175)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:02

Als ze veel water opnemen dan eerst op lage toeren centrifugeren en dan pas wat hoger.
Ik heb mee een dubbele fleecedeken mijn machine kapot gemaakt.En die woog echt nog lang niet de max aan wat mijn machine kon hebben.
Zou het zelf dus niet doen en gewoon naar de pomp/welkoop gaan.Hier ook een 18 kg trommel dus daar gaan er iig 2 in.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 15:32

Nant schreef:
Bucas wash voor waterdichte dekens en neutral wasmiddel voor niet waterdichte dekens.
Ik was mijn dekens altijd zelf bij het benzine station. Daar heb je ook een 18kg trommel voor meer dekens tegelijk.

Waterdichte dekens doe ik daarna altijd inspuiten met impregneer van de action. Ongeveer 1 fles per deken (maat 175)

Hoe ziet die eruit? Ben die nog nooit tegen gekomen hier bij de action

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:45

fjordjes schreef:
Nant schreef:

Hoe ziet die eruit? Ben die nog nooit tegen gekomen hier bij de action

staan volgens mij bij schoenenpoetsspul, spuitbus

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:58

Ik doe het ook zelf.
Gebruik een heel klein beetje van het kleine flesje en daarna spuit ik ze in met de spray.

Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:30

Ik was ook zelf in mijn 10kg machine, winterdekens tot 200 gram gaan goed, dikkere/grotere kunnen niet goed helemaal ronddraaien dus die worden niet goed schoon, dan zou ik nog een grotere machine moeten hebben. Ik werk vooral met regendekens en onderdekens, op deze manier kan ik zelf goed wassen. Onderdekens tot 400 gram willen wel goed in de machine omdat die minder stug zijn.
Ik was altijd met bucas of rambo wash en spuit ze na het drogen altijd in met waterdichtheid spray van bucas, dekens blijven op deze manier perfect waterdicht!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:34

Ik was ze ook zelf maar ging het spul altijd bij kruidvat halen.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:38

Als je bij een benzinestation wast, kun je dan ook zelf wasmiddel toevoegen? Ik had het idee van niet namelijk?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:38

Als ik zelf was, dan gebruik ik eerst gewoon wasmiddel om het vuil te verwijderen en daarnza een kort programma met Rambo rug wash om waterdicht te maken.
Maar ik kan mijn dekens laten wassen voor 7€ per 2 en 2€ om waterdicht te maken. Daarvoor wil ik niet het risico lopen mijn eigen wasmachine om zeep te helpen. Gezien ik een echt modderpaard heb. Moet eigenlijk ook altijd met hoge drukreiniger erover en als ik ze meegeef, maakt het niet uit.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:12

Wijsje schreef:
Als je bij een benzinestation wast, kun je dan ook zelf wasmiddel toevoegen? Ik had het idee van niet namelijk?

Precies deze vraag. Ik dacht namelijk ook dat dat niet kon dus durf mijn Rambo deken ook niet zelf te wassen daar...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 09:14

Ik heb gelukkig geen enorme dekens mijn paardje heeft maat 185. Maar wassen bij de Welkoop kost rond de 15 euro per deken en waterafstotend maken rond de 5/6 euro. Dat vind ik een duur grapje. Heb minstens twee dekens die ik moet wassen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:49

Ik was mijn dekens altijd bij het tankstation ook waterdichte, zijn nog steeds waterdicht met hun wasmiddel. Anders doe je wat van dat spul in de trommel, volgens mij kan je wel instellen dat zij er geen wasmiddel bij doen