Welke bandages?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Welke bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 14:24

Hoii ik ben opzoek naar goede trainingsbandages. Met of zonder onderlappen? Fleece of juist niet? Wat kan ik het beste kiezen? Ik kan zelf wel bandageren maar welke nou goed zijn en welke niet.... geen idee! Graag jullie ervaringen!

Kusjes

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 20:05

Is er niemand die me wil helpen?

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:13

Geen bandages. Is nergens voor nodig en geeft alleen maar warmte. Zou dan beter zijn om goed ventilerende peesbeschermers te gebruiken.

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Re: Welke bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:18

Inderdaad wat @supervixen zegt, bandages zou ik niet doen. Als je wat om de benen wil doen, kies dan voor goede peesberschermers zonder bont.

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Welke bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:34

Misschien wil TS ze wel gebruiken voor een fotoshoot oid :)

Ik vind de trainingsbandages van Anky erg fijn. Gebruik onderlappen van br. Die zijn niet zo groot en dik :) Met eppeljeck bandages kom ik vaak niet uit qua lengte van de sluiting.

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 21:35

Eline_S_S schreef:
Misschien wil TS ze wel gebruiken voor een fotoshoot oid :)

Ik vind de trainingsbandages van Anky erg fijn. Gebruik onderlappen van br. Die zijn niet zo groot en dik :) Met eppeljeck bandages kom ik vaak niet uit qua lengte van de sluiting.


Is inderdaad bedoeld voor een dressuur demonstratie, tijdens trainen heb ik altijd peesbeschermers! Had ik er idd bij moeten vermelden. Die van Anky zijn fleece toch, ik lees dat acryl/katoenen beter zijn..

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:38

Ik gebruik onderbandages van Kentucky met daaroverheen trainings bandages van Animo of Equiline. Deze bestaan voor een deel uit fleece en voor een deel uit elastiek. Kosten wat, maar blijven zeer netjes zitten en blijven ook fraai in de was.

En aan de bokkers hier boven: niet te snel oordelen. Je weet niet wat de reden is om met bandages te rijden.

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: Welke bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:44


Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: Welke bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:47

Altijd onderbandages gebruiken.

Katoen gebruik je voor stal bandages, elastische als werkbandages en fleece gebruik je niet, veel te warm.

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:51

SGorter schreef:
Peesbeschermers zijn ook erg slecht voor de pezen. Bandages geven inderdaad erg veel warmte. Ik zou daarom voor die 3-in-1 beenbeschermers gaan, beschermen goed & kunnen geen kwaad:
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... ksQAvD_BwE

Wat is het verschil waarom deze beschermers beter zouden zijn dan peesbeschermers?

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:59

Manou schreef:
SGorter schreef:
Peesbeschermers zijn ook erg slecht voor de pezen. Bandages geven inderdaad erg veel warmte. Ik zou daarom voor die 3-in-1 beenbeschermers gaan, beschermen goed & kunnen geen kwaad:
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... ksQAvD_BwE

Wat is het verschil waarom deze beschermers beter zouden zijn dan peesbeschermers?


Ik zie ook het verschil niet, zou zelf eerder voor beschermers gaan met veel ventilatie.

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 22:02

Annemeik schreef:
Altijd onderbandages gebruiken.

Katoen gebruik je voor stal bandages, elastische als werkbandages en fleece gebruik je niet, veel te warm.



Kijk hier kan ik wat mee! Zelf ook bepaald merk aan te raden?

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:33

Ik heb werkbandages van de welkoop gekocht. Ik had ze van stubben in mijn handen gehad, maar voelde niet veel verschil.

Onderbandages heb ik van eskadron en br, de eskadrons zijn kwalitatief fijner. Maar die van br zijn niet slecht en wat goedkoper.

Vooral als je het alleen gebruikt voor demonstraties en clinics enzo, zou ik er niet teveel geld aan uitgeven.

Wel even goed filmpjes kijken en oefenen, en het liefst oefenen met iemad erbij die ervaring hebt. Als je te strak bandageerd kun je schade aan de pezen krijgen. En te los raakt het los, en kunnen ze in paniek raken. Je moet er even gevoel voor krijgen.

https://m.youtube.com/watch?v=NSnnY3Q2NOA

Zoiets, alleen gaat ze de verkeerde kant op. Je bandageert altijd met de flap van de onderlap mee. Anders krijg je drukkingen.

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 23:28

Annemeik schreef:
Ik heb werkbandages van de welkoop gekocht. Ik had ze van stubben in mijn handen gehad, maar voelde niet veel verschil.

Onderbandages heb ik van eskadron en br, de eskadrons zijn kwalitatief fijner. Maar die van br zijn niet slecht en wat goedkoper.

Vooral als je het alleen gebruikt voor demonstraties en clinics enzo, zou ik er niet teveel geld aan uitgeven.

Wel even goed filmpjes kijken en oefenen, en het liefst oefenen met iemad erbij die ervaring hebt. Als je te strak bandageerd kun je schade aan de pezen krijgen. En te los raakt het los, en kunnen ze in paniek raken. Je moet er even gevoel voor krijgen.

https://m.youtube.com/watch?v=NSnnY3Q2NOA

Zoiets, alleen gaat ze de verkeerde kant op. Je bandageert altijd met de flap van de onderlap mee. Anders krijg je drukkingen.



Gelukkig kan ik wel bandageren! Heb het meerdere keren gedaan en ging prima. Dankje voor de tips xx