Ik heb sinds 2015 een dressuurzadel van Busse met ontzettend veel wrong. Eigenlijk heb ik hier nooit optimaal op gezeten, maar heb het maar weggezet op dat het aan mijn zit lag en het mijn paard perfect past, dus ik maar pech heb.
Sinds ik aan de slag ben gegaan met springen halverwege vorig jaar heb ik alleen nog maar mijn springzadel gepakt en er ging een wereld voor me open. Mijn benen lagen stiller en ik kon mijn bekken eindelijk "kwijt". Als ik nu voor een les het dressuurzadel pak merk ik ook dat ik last van mijn onderrug krijg.
Waarschijnlijk is het het slimste om deze te verkopen en te kijken voor een ander (misschien 2e hands) dressuurzadel met een vlakkere zit en minder wrong, maar ik twijfel toch omdat het mijn paard wel heel erg goed past en ik zo tevreden ben over hoe het leer zich houd..
Wat denken jullie, de oplossing zoeken in mijn zit of een ander zadel?
Hieronder ik op mijn eigen zadel versus ik op een KN zadel tijdens een zitles (deze heb ik wel al genomen in de hoop dat het beter zou worden, ook heb ik verschillende lengtes beugels geprobeerd)