Een prestige zadel... lang zadel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseBuddy
Berichten: 112
Geregistreerd: 03-08-17

Een prestige zadel... lang zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 19:18

Hoi hoi

Weet iemand of een prestige springzadel een beetje kort is of juist wat langer? Ik heb namelijk een nieuw springzadel nodig die eigenlijk niet lang mag zijn, ik heb een anatomica dressuurzadel 16,5 inch (octant) dat is net op het randje, is een prestige 17 inch bijvoorbeeld net zo lang? Of moet ik dan een kleinere maat? Ik pas echt niet kleiner dan 16,5...

Alvast bedankt! :)

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Een prestige zadel... lang zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:24

Een springzadel en dressuurzadel valt vaak anders uit op je billen.

Ik past echt amper in een 17 inch dressuurzadel (broekmaat 36/38) maar past zeer makkelijk in mijn prestige Roma jump 17 en had ook wel in 16,5 gekund als ik niet van die achterlijk lange bovenbenen had.

Ik heb mijn Roma jump ooit voor iemand gepast op een haflinger met korte rug en dat ging qua lengte net. Die zelfde haf heeft een Massimo dressuurzadel omdat de lengte anders een probleem wordt.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:53

HorseBuddy schreef:
Hoi hoi

Weet iemand of een prestige springzadel een beetje kort is of juist wat langer? Ik heb namelijk een nieuw springzadel nodig die eigenlijk niet lang mag zijn, ik heb een anatomica dressuurzadel 16,5 inch (octant) dat is net op het randje, is een prestige 17 inch bijvoorbeeld net zo lang? Of moet ik dan een kleinere maat? Ik pas echt niet kleiner dan 16,5...

Alvast bedankt! :)



Wij hebben ook een Anatomica 17 inch voor paard met iets korte rug. En een Prestige Apaloosa als springzadel.