Kwaliteit Tekna zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Orrie_VBW

Kwaliteit Tekna zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 12:31

Ik heb 2 zadels op het oog maar weet niet welk zadel verstandiger zou zijn kwa kwaliteit.
Het eerste model deze is nieuw en gaat om het model tekna club veelzijdigheid.Afbeelding

Of het 2e model, is de tekna s-line springzadel. Dit is wel een gebruikte en heeft wat gebruikerssporen zie de foto
Afbeelding
Bovenop bij de naden lijkt het weggeschuurt en daarom twijfel ik ook wat verstandig is.

Uiteraard komt de zadelmaker erbij, maar wat zouden jullie doen?

o0eefje0o

Re: Kwaliteit Tekna zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:41

Wat is het prijs verschil? Is het niet noemend waardig altijd voor de nieuwe gaan! En anders de foto van de beschadigingen door appen na je zadel maker en aan hem advies vragen mss kan het geplakt worden en ben je er voordelig klaar Nee! Is reparati e en aanpassing best duur lekker voor nieuw gaan en zadelmaker mee laten kijken of het mooi ligt

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 12:46

Het nieuwe zadel is 300 en het 2e handse 200

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:03

Orrie_VBW schreef:
Het nieuwe zadel is 300 en het 2e handse 200

Dan zou ik zeker voor de nieuwe gaan! Ik heb zelf een tekna dressuur zadel (al bijna 3 jaar) en deze is nog als nieuw. Is het laatste half jaar iets minder gebruikt maar daarvoor 6 dagen in de week op 2 a 3 paarden per dag. Deze heeft nog geen slijtage plekken zoals op de foto getoond worden.

Je hebt alleen wel 2 totaal verschillende modellen, weet niet wat het springzadel nieuw kost en of het kwalitatief verschillende zadels zijn!

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:30

Kwaliteit is goed, al heb een veel duurdere versie, letec. Maar...ik vind het te hard.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:33

ik vint de kwaliteit bagger. over het leer niets te zeggen, maar mijn boom was scheef en steenhard blijven beweren dat dit niet waar was. dit was bij ene gloednieuw S-lijn veelzeidigheidszadel van 700 euro ongeveer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:35

S Line springzadel kost nieuw 550 euro. Ik heb m nu een paar maand en ben er zeer tevreden over, gebruikerssporen heb ik nog niet.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:08

Voor zo een minimaal prijs verschil zou ik zeker voor nieuw gaan!!!! Zeker voor een zadel in die staat

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 20:46

Nu is het wel zo, dat de kussens van het nieuwe zadel bestaan uit enkel foam en dus niet verstelbaar en van het 2e handse bestaan de kussens uit foam en wol en zijn wel verstelbaar