Barebackpad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dalie

Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 01:28

-
Laatst bijgewerkt door Dalie op 08-09-23 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 01:55

Hangt een beetje van de barebackpad af :) als je voor echt goede merken zoals bv Christ gaat, kan het best een zadel vervangen. Al zou ik er geen lange tochten mee doen ;)
Nu is het wel zo dat zo’n bbp eigenlijk al bijna evenveel kost als een zeer degelijk tweedehandszadel of zelfs een nieuw zadel.

Dalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 02:07

-
Laatst bijgewerkt door Dalie op 08-09-23 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 04:30

Ik zou sowieso nog even goed doorsparen maar het is altijd leuk om vast te dromen. Goed tuig is gewoon erg belangrijk.
Goedkoop is duurkoop.

Met een slechte drukverdeling zal je uiteindelijk de rug van het paard beschadigen en dan ben je meer geld kwijt aan dierenartskosten.

Als je een bbp sowieso leuker vind kan je eens kijken naar een Boomloos zadel. Mze verdelen de druk goed en het zit heerlijk met lange tochten

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:38

PureHeart schreef:
BaBritFre schreef:
Hangt een beetje van de barebackpad af :) als je voor echt goede merken zoals bv Christ gaat, kan het best een zadel vervangen. Al zou ik er geen lange tochten mee doen ;)
Nu is het wel zo dat zo’n bbp eigenlijk al bijna evenveel kost als een zeer degelijk tweedehandszadel of zelfs een nieuw zadel.

Wat zou ideaal zijn met lange tochten?
Ik zag idd al een Christ Barebackpad Premium Plus en wil dus een barebackpad die lijkt kwa vorm op een zadel, niet zulke simpele die je ook ziet op foto's ( degene die lijken op racepaard zadel )
Ik ga later ook geen hoofdstel nemen. Wil alles lekker simpel. Dan heb ik geld over voor spoedgevallen

Ideaal voor lange tochten zou een goed passend (boomloos)zadel zijn ;) een hele investering maar je hebt het wel nodig. ;)
Zonder hoofdstel? Wat bedoel je daar mee? :p Met een halstertje?

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:49

PureHeart schreef:
BaBritFre schreef:

Wat zou ideaal zijn met lange tochten?
Ik zag idd al een Christ Barebackpad Premium Plus en wil dus een barebackpad die lijkt kwa vorm op een zadel, niet zulke simpele die je ook ziet op foto's ( degene die lijken op racepaard zadel )
Ik ga later ook geen hoofdstel nemen. Wil alles lekker simpel. Dan heb ik geld over voor spoedgevallen

Hoi
Ik zou ook gaan voor een boomloos zadel ( zit ook lekkerder :D )
Ik rijd ook alijd zonder hoofdstel maar met sidepull touwhalster of gewoon een stalhalster. Nu scheelt het ook dat mijn verzorgponys een mak beestje is (en al wat ouder)
Maar ik ben begonnen met kleine buitenritjes, maar dan ben je wel blij dat je een hoofdstel heb! Ze kunnen overal van schrikken en zo kan je nog iets meer.
Mjjn verzorgpony heeft wel last van zijn bit dus ik ga een bitloos hoofdstelletje kopen, maar ook dat kost geld. Maar ik raad wel aan een hoofdstelletje te kopen ( desnoods bitloos )

Maaru dat kan je later allemaal nog beslissen <3

Supervixen

Re: Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:59

Als je al moet besparen op een hoofdstel om het lekker goedkoop te houden, zou ik helemaal niet aan een paard beginnen.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:21

Punten voor enthousiasme als je nu al daar aan begint te denken :p Op jou leeftijd kan je al gaan denken aan een baantje, althans, dat hoop ik, want dan leer je de waarde van geld voor werk. Nu verdien je nog niet zo veel, maar dat wordt elk jaar meer. Later kan je alles zo gek maken als je zelf wilt.

Een paard kost geld, goed tuig kost geld. Goed spul hoef je maar 1x te kopen en mogelijk pas na een hele poos vervangen. Als je tot je aan een paard toe bent goed met geld hebt leren omgaan, dan heb je al mooi wat gespaard en kan alles prima.
Ben je eerder een type dat elke maand wat nieuws dat je niet nodig hebt wil bijkopen, dan is een paard en het bijbehorende materiaal inderdaad heel duur.
Ik heb een goede baan, laat niets, maar ben ook geen type dat continu iets in een nieuw kleurtje er bij hoeft of assortie met wat ik aan hebt. Met andere woorden; ik vind een paard eigenlijk helemaal niet zo duur. Maar ik word dan ook 31 :p Dat is voor jou nu waarschijnlijk járen in de toekomst; maar je bent sneller dan je denkt op een leeftijd waar je alles kan; als je er maar voor werkt. Nu met het loon van een 14j lijkt alles HEUL erg duur, maar gaandeweg leer je de waarde van kwaliteit vs prijs en zal je eerder voor iets gaan waar je langer plezier van hebt; dan dat het goedkoop is op het moment van aankoop. In 1 jaar 2x iets van €40 moeten kopen ipv iets van €60 komt simpelweg duurder uit.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:41

Ik heb binnenkort de Grandeur Tomentum barock. Deze zijn fijn opgevuld en kun je lang en intensief op rijden. Maar van dat geld kun je ook een wintec of een ander goedkoop merk (tweedehands) zadel kopen. Ik zal niet besparen op een zadel, als je lang plezier wilt hebben met je paard. De barebackpad heb ik ook voor erbij.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:16

Als ik het goed begrijp wil je geen zadel omdat je deze te duur vind? Er zijn genoeg zadels die de wereld niet hoeven kosten, Barefoot heeft een variant van onder de €400 nieuw en ook tweedehands is voor deze prijs genoeg te krijgen.

Daarnaast vind ik een barebackpad toch wel wat anders, de meeste bieden namelijk geen steun en ze zijn geen van alle geschikt om beugels aan te hangen. De barebackpads die wel steun bieden kosten dan weer net zo veel als een zadel.

Dalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 21:50

-
Laatst bijgewerkt door Dalie op 08-09-23 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:25

Een goed zadel hoeft niet te kraken hoor :j
En die 400 euro voor dierenartskosten? Je hebt zoizo veel meer nodig en met bbp meer kans op dierenartsbezoekjes

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:33

Nou niet om banketstaaf te doen maar al spaar je 4 jaar al je zakgeld op is dat €2080. Dat is een goed spaarpotje voor dierenarts maar onmogelijk daar een goede gezond fok en rijpaard en alle toebehoren voor te kopen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:42

Ik vind het leuk dat je er nu al zo mee bezig bent.
En dromen mag toch :D Wie weet word het uiteindelijk wel werkelijkheid.
Als je iets ouder bent kun je vast een bijbaantje vinden, en dan kan het sparen echt beginnen!

Over de barebackpad, ik heb bijna een jaar lang alleen maar op barebackpad gereden. Vooral omdat ik geen passend zadel kon vinden := Mijn pony heeft er geen hinder van gehad maar ik rijd ook weinig, misschien twee keer per week, voor de rest doen we allerlei andere leuke dingen.
Mijn grote punt om toch door te zoeken naar een zadel was dat ik van buitenrijden houd, en dat wil ik graag veilig houden voor mezelf en anderen. Nu kan ik tenminste afstappen als het nodig is, en ook weer opstappen :+ Zonder te moeten zoeken naar bankjes, paaltjes etc etc. Dus ja ik zou wel voor een zadel gaan, zeker met jou plannen om lang te rijden... Maar vier jaar is lang, dus wie weet hoe de barebackpads zich tegen die tijd ontwikkeld hebben.

Veel plezier met dromen, plannen maken, en uitzoeken :j

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:45

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:51

Denk dat het aan je doel ligt of het wel of niet geschikt zal zijn en misschien ook per paard.
Ik ben al blij als ik straks 1 keer per week kan rijden. 2 keer per week kan ook met de bpp. Ik heb een ride on pad van barefoot en wil nog een dekje met inlages. Hij wordt april 3 dus vol in de groei. Om nou een zadel te kopen die ik misschien 5 rij uren gebruik en daarna niet meer past, vind ik zonde van het geld. :+

Al zou ik 3 keer per week rijden zou het ook wel moeten lukken. Maar denk als ik bijna iedere dag zou rijden wel voor een zadel zou kiezen.

Verder kwa kosten zou ik vooral ruim gaan rekenen. Als stalling bij jou in de buurt 150 kost zou ik gewoon 200 p.m rekenen puur voor stalling, dan komt de smid e.d nog erbij. Hou je over is dat leuk. Maar moet je meer besteden is dat alles behalve leuk, soms zo erg dat je zelfs het paard weer moet verkopen. Dus zou echt alles ruim rekenen en wanneer je denkt een paard te kunnen kopen en te onderhouden: zet dan dat geld wat je kwijt bent iedere maand opzij. Zo weet je of je het daadwerkelijk redt of niet. Je moet dan ook nog geld overhouden voor je eten, huis en nog een beetje (Of veel) over houden om te sparen.
Een leuk pluspunt als je het geld opzij zet, zo kan je lekker sparen voor eventuele spullen of je paard.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:43

Dromen kan altijd en ook hoe je dat kan doen. Een baantje komt dadelijk op je pad en kan je altijd sparen.

Met mijn krantenwijk vroeger kwam ik langs een klein weilandje die te koop stond, die zou ik kopen als ik genoeg geld had verdient met een leuke shet erop. Want dat paste wel zeker!

Hele ideeën en fantasieën gingen door me heen met het brengen van de kranten en op mijn 18e had ik daadwerkelijk mijn eerste eigen paard, een kwpn op een pensionstal :)

Succes en doe veel ervaring op, misschien al met een verzorgpony?

Dalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 01:00

-
Laatst bijgewerkt door Dalie op 08-09-23 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:40

PureHeart schreef:
Verzorgpony's zijn hier niet echt in de buurt ;-;
Of weet tenminste niemand die een verzorgster zoekt in de buurt bij mij :/ manege kan ook niet.
Ik weet dat mijn plannen nog onrealistisch zijn, maar ik zoek ook geen toppaard, gewoon een friese merrie waaruit ik een veulen kan fokken, en dan wacht ik tot ie 5 jaar is en dan pas beleren etc, heb ik genoeg tijd om manieren aan te leren x(. Mijn moeder zei dat een paard kopen geen probleem is maar de stalling, dierenarts etc wel. Dus ik krijg waarschijnlijk als ik een paard zou willen t geld van mijn moeder voor t paard, dus ik spaar alvast voor t stallingshuur,dierenarts,hoefsmid enzo. In de tussentijd heb ik dan wel een bijbaantje en gewoon werk hoop ik dan maar, dus dan heb ik nog meer geld x)

Maar hoe zit het nou met de hoefijzers? Zijn met of zonder beter? Want ik vind persoonlijk zonder fijner

Voor de ritten die jij wilt maken zijn ijzers of hoefschoenen beter.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 02:31

Ik moet zeggen dat ik heb voor een 14 jarige erg naïef vind, ik ben zelf 15 bijna 16 en heb sinds een aantal maaden mijn eigen paard. (Wonder boven wonder) betaald door mijn ouders. Maar ik as op mn 8e ook al net zo bezig als jij, alles uitrekenen, opschrijven etc. Dat heeft ook meegeholpen in het overhalen van mijn ouders. Hoe leuk het ook lijkt. Een paard is een enorme verantwoordelijkheid en vooral helaas erg duur. Met mijn ouders is de afspraak dat zij hervat paard betalen en de vaste kosten (voer, dierenarts, hoefsmid) en ik alle extra dingen (zadel, hoofdstel, dekjes, halsters etc.) Ik vind het geweldig om zonder zadel of mer bbp te rijden en met een touwhalstertje maar ik wil toch een hoofdstel en zadel omdat het iets is waar je op terug kan vallen als het niet zo goed gaat. Vooral Als elkaar nog niet goed kent. Een zadel hoeft inderdaad absoluut niet te kraken

Dalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 02:43

-
Laatst bijgewerkt door Dalie op 08-09-23 23:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:42

PureHeart schreef:
Gelukkig heeft de hemel wel paarden x") kan ik gelijk een archangel type worden ;P
Als ik zie hoe sommige mensen 7 paarden hebben kan 1 paard nog best lukken als ik een goeie baan krijg en veel geld binnen haal x'D

Hoefschoenen? Zie op fotos als ik t opzoek dat veel paarden alleen die schoenen aan de voorhoeven hebben? Wat is het nut dan? x")

Misschien zelf op onderzoek uit gaan?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:57

Nahja; je kan ook prima een paard hebben met goede voeten. Mijn vuilnisbakkie krijgt 1x in de 10 weken de hoefsmid langs om het even netjes te zetten à €30; maar voor de rest redt ze het prima. Doe hoofdzakelijk buitenrijden over allerlei soorten terrein.

Spit even dat topic door dat swarbeessie heeft gepost en filter daar uit wat je wil doen en wat mensen posten daarover. Als je dat even bij elkaar copypaste kan je al aan een heel realistisch beeld komen.