Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nirvana_ schreef:Maar hoezo is die onafhankelijke zadelmaakster geen deskundige..?
En DA's zijn ook niet bepaald leken.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of het zadel wel aangepast kan worden op jouw paard. Vind het ietwat apart dat je huidige zadelmaker zegt dat ie goed ligt (dus niks mis mee is) maaar aanpassen kost 450. Wat gaat ie dan doen met dat aanpassen??? Hoe komt hij bij dat bedrag? Een beetje wol erin/eruit kost niet zoveel, hele zadel slopen en boom verbreden oid wss wel maar dat had echt de fout niet mogen zijn.
Of, wat ik eigenlijk vermoed, is dat het hele zadel niet bij je paard past.
Maar dan schiet je dus uberhaupt niks op met aanpassen.
Hoe loopt je paard eronder? Wanneer is dit zadel voor jouw paard op maat gemaakt? Soms kan een paard in 2-4 weken al zoveel veranderen dat het zadel niet meer past.
Als hij echt slecht ligt, en dat vermoed ik wanneer 3 anderen zeggen het is niet goed, proberen de hele actie terug te draaien. Zadel terug, jij geld terug. Zal je niet alles van terug krijgen, maar goed, probeer maar.
Het is misschien voor jou ook een les. (...Heel) Veel zadelmakers zijn simpelweg niet deskundig genoeg. Je moet zelf altijd mee blijven kijken; ligt het zadel op de goede plek, niet op de schouder, niet op de lendenen? Ligt het middelpunt ook echt in het midden(springzadel mag het middelpunt iets naar achteren liggen)? Blijft het stil liggen? Als je met een hand onder de kussens door gaat (met zadel op t paard), heb je dan overal even veel druk? Geen onregelmatigheden?
Hoe zit jij erin? Val je niet voorover of achterover? Kan je bekken meebewegen, liggen je benen net een cm achter de kniewrongen?
En bovenal: Hoe reageert je paard met opzadelen, opstappen en in beweging?
Irene793 schreef:Helaas heb ik zelf ook een harde les geleerd mbt zadelmakers. Ik heb erop vertrouwd met een professional te maken te hebben. Niets bleek minder waar. Het zadel neemt hij niet terug, ik sta met lege handen en een zadel dat ik niet verkocht krijg.
[ED] Ervaring met zadelpasser 'Dé Zadelmaker Ferdinand Bettonviel
Country Mill in Nijkerk vond ik trouwens wel prettige mensen. Bij mij op stal gaat iedereen naar hen.
zorro schreef:Ik zag op facebook vandaag iets voorbij komen over warmtemeting met volgens mij infrarood.. daarmee kon je drukpunten enzo zien. Misschien een idee om dat te doen? Dan heb je 'bewijs' van hoe het zadel ligt.. ik zal even zoeken hoe dat bedrijf heet..
Edit:
[ [url=m/I5hZkb.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ugGKu0.png]Afbeelding[/url] ]