Fengur Kaptoom

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ingrid_92

Fengur Kaptoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 00:56

Wie van jullie heeft ervaring met de kaptoom van Fengur? Het is een kaptoom (oorspronkelijk) voor ijslanders. Ik heb een fjord en ben benieuwd of deze kaptooms ook op een fjordenhoofd zouden passen. Wie kan mij daarover meer vertellen?

https://www.kramer.nl/kaptoom-Fala.htm? ... ref=320633

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 08:13

Ik denk van niet. De meeste fjorden die ik de afgelopen 20 jaar ben tegengekomen hadden een hoofd wat een slag groter is dan dat van mijn IJslander. En die heeft zelf al best een dikke kop. Ze hebben met buiten zetten de halsters van mijn paard en dat van de fjord in de stal naast 'm wel eens per ongeluk verwisseld en het kón wel, maar de fjord was behoorlijk ingesnoerd en mijn paard had een ding aan wat heeeeeel ruim zat. Ook de laatste fjord waar hij mee samen heeft gestaan had een hoofd wat echt groter was.
Dat waren allebei fjorden van rond de 1.50 meter. Maar ook een fjord die ik van vroeger gekend heb en die 1,37 meter was had een stuk groter hoofd dan mijn IJslander. Mijn paard is 1,34 meter schofthoogte en is het ambachtelijke model. Niet zo'n frele poppetje als ze tegenwoordig gefokt worden. Maar eentje van het type picknicktafel met een flinke vreetschuur. In mijn profiel kun je z'n giechel zien. Dat halster wat hij daar draagt is maat cob en zit, zoals je ziet, ruim zat.

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie