Neus beschermer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ella_

Neus beschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 09:46

Afbeelding

Ik kwam deze foto tegen.
Waarvoor dient de neus beschermer?
Ik dacht dat je hem onder de kin deed.

Dabo

Re: Neus beschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 00:15

Volgens mij heeft hij dezelfde functie als de kinbeschermer, maar dan als bescherming op de neus.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 00:22

Die dient om de druk van de te strakke neusriem het verdelen.. Vraag mij af of het zou blijven zitten als er de benodigde twee vingers tussen de neusriem zouden kunnen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:43

fransje23 schreef:
Die dient om de druk van de te strakke neusriem het verdelen.. Vraag mij af of het zou blijven zitten als er de benodigde twee vingers tussen de neusriem zouden kunnen.

Ik wilde het al niet zeggen... maar kreeg wel een naar gevoel bij die foto...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:56

Wat een nare foto.. bah! Als die neusriem niet zo strak zou zitten is die beschermer ook nergens voor nodig. %)

VJRBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:08

Het beschermertje is een soort van pad. Wanneer er druk op komt te staan wordt de gel verdeeld over de neus. Zo kan het paard geen wondjes krijgen als er op een stukje neus te veel druk staat. Ook is het een soort van kussentje voor het paard net zoals een sjabrak onder een zadel.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:10

Je kan het ook gebruiken bij paarden die geschoren zijn. Door het zweet wil de neusriem wel eens wat schuren en met zo'n onderlegger heb je daar geen last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:17

davinci2412 schreef:
Je kan het ook gebruiken bij paarden die geschoren zijn. Door het zweet wil de neusriem wel eens wat schuren en met zo'n onderlegger heb je daar geen last van.

Worden paarden op hun hoofd geschoren?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:24

Nielojram schreef:
davinci2412 schreef:

Sommige wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:26

Nielojram schreef:
davinci2412 schreef:

Die van mij wel :j

Zo te zien is dit Eve van Britt Dekker, als ik mij niet vergis wordt zij gesponsord door Koole Ruitersport en hebben zij van die ingenieuze pads voor onder het zadel en hoofdstel.

Vind het wel een grappige ontwikkeling, zie je een keer een paard dat mooi de neus voor de loodlijn heeft en van de hand af gereden. Is er weer iets anders dat er eng uit ziet. Ik zie hier persoonlijk weinig engs aan. Als ik me niet vergis is deze foto genomen vorig jaar op Horse Event. Was best warm daar... En dan in de Bit Piste... Best indrukwekkend voor een paard.

Saartje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:31

fransje23 schreef:

Dan lijkt het logischer om de neusriem gewoon niet te strak te doen toch ?
Nog nooit gezien zo'n type neusbeschermer.. ik ken alleen de kinketting beschermer eigenlijk

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:02

Saartje_J schreef:
fransje23 schreef:

Dan lijkt het logischer om de neusriem gewoon niet te strak te doen toch ?
Nog nooit gezien zo'n type neusbeschermer.. ik ken alleen de kinketting beschermer eigenlijk

Mij ook..