Springzadel voor paard met korte rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseBuddy

Springzadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 17:48

Hoi hoii,

Weet iemand welk merk van springzadels (ook in 16,5 inch en bruin :) ) korte kussens heeft voor een paard met een korte rug?
Mijn pony heeft namelijk een mega korte rug en 16,5 inch is met "normale" kussens is eigenlijk al wat te lang... En ik pas niet in een 16...

Alvast bedankt!! :)

Djeradalover

Re: Springzadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:03

De 'normale' kussens van massimo zadels zijn sowieso kort, en dan hebben ze ook nog 'franse' kussens die nóg korter zijn én ze zijn er ook in het bruin!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:29

Hoe kort is kort?
Mijn paardje kan maximaal 44cm op de rug hebben en dan is het ook echt maximaal.
Heb van Mac Rider vernomen via mail dat hun zadels 43cm zijn.
En het zadel wat ik nu heb is 42cm en toch 17 inch. Helaas nergens een merk zichtbaar. Heb het overgekocht van een stalgenoot.

Zelf ben ik ook aant rondkijken voor springzadel, en ben tot conclusie gekomen dat je keilkussens best al schrapt van de lijst. Kussens die vanachter oplopen zijn vaak ook korter, zoals de Henri de rivel, heb iemand gecontacteerd die ene te koop heeft staan. Zou 43cm zijn kussenlengte en 17,5 inch.

Maar er zijn véél meer merken met korte kussens. Wat een zadelmaker in opleiding me ook aanraadde was franse zadels zoals oa prestige

dianaw33

Re: Springzadel voor paard met korte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:04

Ik heb er net een te koop gezet van Zaldi, ik zou hem nog eens precies moeten nameten maar hij is 18 inch en valt onder de 46 cm, is echt erg kort. Als je die in 16,5 inch kunt krijgen zit je vast onder de 40 cm.