hoi, ik heb er helemaal klaar mee. elke maand nieuwe halstertouwen moeten kopen. ik was vandaag aan het wandelen met mn pony, ze ging op het touw staan gooide haar hoofd op hoog en trok in 1 keer het klipje van mn touw kapot. het ligt niet aan de touwen maar vooral aan de klipjes want mn andere paard sloopt ook zonder problemen een touw. ik heb nu een stuk of 7 kapotte touwen liggen en er blijven maar touwen kapot gaan. weet 1 van jullie hier een oplossing voor of ervaring mee? ik ben heel benieuwd aangezien ik dit helemaal zat ben.
suffie
Geplaatst: 06-12-17 21:23
Ik zet het restant van de klip tussen de werkbank en druk hem kapot. De klip vervang ik hierna door een karbijnhaak.
Beginnen met minder slordig zijn. Eens per maand een nieuw touw omdat je paard erop is gaan staan is veel. Maar inderdaad, de clip door een karabijnhaak vervangen is het gemakkelijkst.
cobiie
Geplaatst: 06-12-17 21:28
Anky touwen hebben sterke klippen, die zou je in het vervolg kunnen proberen. De halsters van Anky zijn ook zeer fijn maar vallen wel klein.
De kapotte touwen gebruik ik voor het dicht binden van de paddock enzo.
Zelf nieuwe knop in touw vlechten zijn gewoon bij de welkoop te koop en een stuk degelijker
tamary
Geplaatst: 06-12-17 21:36
Pony wijkt dus niet voor druk (problematisch ook voor jouw) en je hebt halstertouwen waarbij de clip niet vervangen kan worden. Voor beide kanten van je probleem zijn er oplossingen. 2e is nu snelste, want dat is een kwestie van goed kijken bij een nieuw touw kopen of die klip er af kan (en dus vervangen). Maar pony leren wijken voor druk zodat die niet meer reageerd met trekken op druk is voor veel meer dingen handig dan enkel je halstertouwen heel houden.