Dé zadelonderlegger?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_WB

Dé zadelonderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 09:50

Hoi Bokkers,

Wat is nou echt de ideale zadelonderlegger? Ik ben opzoek naar iets wat drukverdelend, maar vooral goed schokabsorberend is.

Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer: gelpads, schapenbontjes, losse inlages, memoryfoam, imitatiebontjes, en nog veel meer.

Heb zelf alleen ervaring met een schapen bontje, dus hoor graag ervaringen van anderen! :)

kwii

Re: Dé zadelonderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:07

Ik heb zelf de prolite pad. Je kan die dikker en dunner maken door middel van losse inlagen. Naar mijn idee verdeeld die de druk vrij goed.
Wel had ik hem om mijn zadel tijdelijk in de goede positie te krijgen, dus een andere reden als jij. Ik gebruik hem nu ook vaak onder de barebackpad, en dat werkt goed.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:11

Wol.
Maar onder n passend zadel.

Heb de mijne laten aanmeten met bontje. Wegens gevoelige rug bij kou

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:35

Ik gebruik van de kramer een shock absorber pad is een soort foam , gebruik het vooral vanwege ongelijke bespiering bij paard en hij loopt er super fijn onder ik rij ook redelijk veel en lang dus ook fijn wat extra verdeling van de druk voor hem. Voordeel hij droogd snel, hoef eigenlijk niet gewassen te worden want je kan hem zo afborstelen, en je ziet hem niet want hij komt op de rug onder je dekje.En hij is ook niet extreem duur zo een 25 euro.