zadelmaker in Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Didi10

zadelmaker in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 19:11

Hoi Bokkers!
ik wil graag een zadelmaker laten kijken naar mijn zadel en eventueel een nieuw zadel aanschaffen :D
Nu zijn er verschillende zadelmakers in Friesland te vinden zoals 'Beerens' en 'Fionaruitersport' en er zullen nog wel een paar zijn.
Maar nu zoek ik eigenlijk een goede zadelmaker voor niet een te duur prijsje.
mijn vraag aan jullie is met welke zadelmaker in Friesland jullie wel eens contact hebben gehad, en hoe beviel deze zadelmaker jullie?
Hoeveel geld waren jullie er ongeveer aan kwijt?

IwanLuver

Re: zadelmaker in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:06

Ingrid Sanders in Vinkega! Heel tevreden erover.
Ze heeft mijn Dressuur zadel opgevuld en mijn springzadel aangepast. Heel kundig persoon, neemt de tijd en meet alles op.

Niet heel goedkoop maar dat hoeft van mij niet. Ik heb het liever goed.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:38

Harrie vd Bosch in Oldeholtpade, tarieven staan op zijn website. Een goede zadelmaker kost gewoon geld, ga alsjeblieft niet met een prutser in zee omdat het twee tientjes scheelt oid. Een vakman/vrouw is zijn geld waard

Renss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:55

Zelf ben ik erg tevreden over Bianca Liewes. Zie ook http://www.paard-praktisch.nl/
Stalgenoten hebben ook goede ervaringen met de zadelmakers van Tweespan.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:21

Renss schreef:
Zelf ben ik erg tevreden over Bianca Liewes. Zie ook http://www.paard-praktisch.nl/
Stalgenoten hebben ook goede ervaringen met de zadelmakers van Tweespan.

Eens!!!!
Over de andere twee genoemde personen ben ik ook niet tevreden :n

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:17

Hier hele goede ervaringen met Westeind Ruitersport :j
Zit in Friesland,maar ze komt ook door t hele land

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:21

Fryso, daar kun je ook elk zadel laten opvullen en/of aanpassen. Boarnbergum.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:24

Tweespan ruitersport is bij mij geweest. Vond het een fijne vrouw die echt de tijd nam voor mijn zadel!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:35

xLiez schreef:
Tweespan ruitersport is bij mij geweest. Vond het een fijne vrouw die echt de tijd nam voor mijn zadel!

Oh ja, ze heten Tweespan. Ik noem het altijd gewoon Fryso. :+

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:48

Zadellab is ook een goeie, kost meende ik 80,- voor een consult ;) van het tweespan hoor ik ook minder goede verhalen, vooral omdat wanneer het paard wat veranderd, de zadels dan slecht weer aan te passen zouden zijn. Maar Fryso's zitten wel fijn :j

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:59

Tweespan komt ook bij mijn zadel.
Heb vaker door verschillende zadelmakers zadels laten behandelen etc...nog geen 1 meegemaakt die het zo goed heeft gekregen als tweespan. Zeer tevreden over...prijs kwaliteitverhouding is daar ook gewoon goed :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:39

Harry v/d Bosch is een heel kundige tuigenmaker, zowel leer als kunststof. Maar een zadel maken, aanmeten, opvullen :n

Ingrid Sanders is heel kundig en komt naar je toe.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 19-03-19 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van voorgaand verwijderd bericht uit dit bericht gehaald.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:45

Ik zou HvdB ook niet laten komen. Hier Leny gehad van Westeind, mijn zadel lag goed dus weet niet uit persoonlijke ervaringen hoe ze opvullen etc doet. Wel neemt ze echt de tijd! Bij mij hoefde ze niets te doen, maar ze kwam toch dus wilde even checken. Hoefde ik maar 10 euro af te rekenen, vond ik erg netjes :)

_Joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:55

ik heb hele goede goede ervaringen met Feike Bruinsma, en juist mindere met Harry vd Bosch..
Feike meet echt alles op. Om contact met hem te krijgen is altijd nog even een dingetje maar hij doet zijn werk wel echt heel erg goed dus dat vind ik het belangrijkste.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:59

HvdB meet smal.
BL adviseert Custom. Liefst nieuw.
Tweespan doet het goed momenteel, iig klantvriendelijk. Fryso zadel vind ik niet zo.

Mijn recent beste ervaringen zijn met Marianne Hoiting van de Zadeladviseur.
Ik deel de ervaring van Joelle over Feike Bruinsma ook, kwalitatief absoluut een aanrader.

BiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:52

Dees schreef:
BL adviseert Custom. Liefst nieuw.
T

Dat is niet helemaal correct: ik ben inderdaad fitter voor Custom zadels voor de drie noordelijke provincies. Dit betekent niet dat ik per definitie alleen maar nieuwe Custom zadels adviseer.
Ik ben onafhankelijk zadelpasser (MSFC en SMS gekwalificeerd) en verkoop meerdere merken. Custom is daar een van. Een zadel moet bij jou, je paard en niet te vergeten je portemonee passen. Daar koppel ik nooit op voorhand een merk aan, tenzij de klant daar om vraagt.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:04

Ik heb mindere ervaringen met Tweespan (al wel een aantal jaren terug). Nieuw zadel gekocht maar werkelijk iedere controle moest er iets aan gebeuren en toch was het eindresultaat nooit bevredigend. Uiteindelijk bleek "ja maar dit zadel is ook eigenlijk niet geschikt voor je paard".

Na veel gedoe dressuurzadel om kunnen ruilen (eigenlijk wilde ze het zadel niet inruilen) en met een kleine bijbetaling omgeruild voor een springzadel.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:16

Hier juist weer positieve ervaringen met Harry; probeerde me niks op te dringen of te verkopen, goed onderbouwd advies en heeft oude zadel voor een nette prijs verkocht.
heeft bestaande zadel keurig aangepast op paard, terwijl we gingen voor een ander zadel.
Neemt ook de tijd voor advies.
Diegene die me Harry heeft aanbevolen was ook positief over Harry.
Tuigmaken is inderdaad zijn specialiteit.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 01:45

Al tien jaar geleden denk ik bij tweespan een frysozadel gekocht. Ook hun zadelmaker erbij gehad om kussens te vullen. Bleef achterover vallen en werd ie weer op gevuld. Na maand weer slecht. Moest elke keer 70 euro betalen.
Toen Feike erbij gehad en bleek nadat ie zweetblad gedeelte en zit gedeelte uit elkaar haalde dat mijn boom rond was waardoor ik op een soort wipwap zat en dit nooit op gelost
Kon worden met aldoor kussens harder opvullen.
Boom aangepast en jaren tevreden gereden.
Ook in onderhoudt elk jaar bij hem.
Dit aan passen was minder geld dan wat ik kwijt was bij tweespan voor 2 x vullen.

Nu ligt mijn zadel weer bij Feike omdat mij paard zijn rug veranderd is en niet meer goed lag.

Enige probleem is dat je bij Feike geduld moet hebben en duidelijk afspraken moet maken. Want kan soms wat lang duren. Maar wel tevreden over hem

jasmyn22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:10

Beetje late reactie, maar Zadellab is absoluut aan te raden! Ontzettende proffesioneel en heel aardig geholpen. Ze is zeer vakkundig en heeft mij een fantastisch zadel, Frank Baines, verkocht. Mijn paard liep er direct compleet anders onder dan zijn vorige zadel. Er wordt eerst rustig de tijd genomen om te kijken naar je paard en je paard op te meten. Daarna wordt er naar je huidige zadel gekeken en mocht die niet voldoen kan je ook nieuwe & 2de hands zadels passen en kopen. Allemaal Engelse merken. Ik heb heel wat zadelmakers al voorbij zien komen, maar dit was de eerste waar ik mij direct fijn bij voelde.