Welke onderlegger voor gevoelige rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Welke onderlegger voor gevoelige rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 22:20

Hoi allemaal! Ik ben op zoek naar een onderlegger zoals een memory foam pad, een gel pad, Jullie weten het zelf.. er zijn verschrikkelijk veel opties! Maar wat is nou de beste optie voor mijn paard met gevoelige rug? uiteraard heeft hij een goed passend zadel, maar ik wil zijn rug extra beschermen. :)

Hoor graag van jullie tips over de beste onderlegger..

Daphneeeej

Re: Welke onderlegger voor gevoelige rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:25

Ik vind de memory foam pad van QHP erg mooi. Zacht maar stevig en mooi van vorm voor onder het zadel.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:27

Mijn mening is (uitzonderingen daargelaten) bij een goed zadel niks eronder. Hier ook tijdelijk overbrugt met een memory foam pad tot mijn nieuwe zadel er was en nu gewoon dunne sjabrak :)

Anyway, ik heb ervaring met memory foam pads: een Kentucky met bont, maar daar ben ik niet tevreden van. De pad is te smal voor mijn zadel en ik vind hem eigenlijk iets te dun. Die zonder bont is iets dikker en zou beter zijn voor mijn paard. Ik heb toen eentje van C&T Horsegear gekocht. Onbekend merk, maar komt uit dezelfde fabriek en daar ben ik heel tevreden van. Heel vriendelijk qua prijs.

Ik ben voor de aankoop van mijn Kentucky pad aan verschillende merken gaan voelen en ik vond de Ogilvy pad de beste, maar dat zag je ook aan de prijs :) Acavallo vond ik te dun.

Gel pad hoor ik veel van dat dit de druk niet minder laat worden omdat de gel gewoon weggeduwd wordt.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:30

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 22:38

Maar een memory foam pad die deukt in en blijft in gedeukt ?

charysaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:44

Laatst bijgewerkt door charysaS op 30-11-17 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:46

Wat bedoel je precies met gevoelige rug? Krijgt het paard dikke spieren op bepaalde plekken of drukkingen? Of zit er juist heel veel beweging in de rug tijdens het rijden waardoor een pad het verschil tussen een bolle rug en een holle rug op moet vangen? Hoe is de bespiering langs de ruggengraat onder het zadel, is die bijvoorbeeld te mager met een hoger liggende ruggengraat? Heb je kuilen achter het schouderblad? Heeft je paard ook last van het zadel als je longeert zonder ruiter, bijvoorbeeld omdat de schouderbladen niet genoeg onder de takken van de voorboom door kunnen bewegen?
Bij al die verschillende problemen horen verschillende oplossingen in onderlegger-vorm.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:52

Ik heb voor 't gevoelige rug probleem en 't wisselen van vormen door zomer en winter conditie toch weer voor en wow zadel gekozen
Met periodes leg ik er een schapen vacht onderlegger onder
In mijn geval een Le mieux
Zou graag een oglivi hebben maar duur
En schaap doet 't heel prima icm lucht