Hallo, Ik ben wederom op zoek naar een nieuwe thiedemanteugel. Ben ondertussen aan mijn 2e bezig in 1,5 jaar. Maar ook hiervan roesten de gespen en de ringen bijna van mijn teugels. Ik gebruik hem enkel met buitenrijden en rijd veel op strand en komt dus in contact met zeewater. Natuurlijk zijn ze niet heel duur om jaarlijks nieuw te kopen, maar ook moet ik het vaak laten vermaken ivm de korte nek van mijn pony. Ik wil gewoon een goede, maar welke?
Ik zoek dus een thiedemanteugel, met smalle teugel, fijne leer kwaliteit, rvs ringen/gespen in kleine maat pony. Maat shet is ook een optie.
Mag best wat kosten als deze echt goed blijft Welke merken raden jullie aan bij zeewater?
S_en_Z
Geplaatst: 30-11-17 21:44
Ik dacht dat rvs zachter qua materiaal is en daarom op veel hulpteugels niet gebruikt wordt (ivm sneller stuk gaan).
Kun je niet je gespen ringen enz. regelmatig behandelen met een spray voor auto's/boten enz. die roesten tegen gaat?
Oh echt waar, dat wist ik niet van rvs. Je hebt het met goedkope gespen dat snap ik, maar dit ziet er niet uit. Behandelen en inspuiten ga ik echt vergeten, dus valt wat mij betreft af.