Hulpteugel/ Thiedemanteugel die niet roest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_ENGEL_

Hulpteugel/ Thiedemanteugel die niet roest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 21:25

Hallo,
Ik ben wederom op zoek naar een nieuwe thiedemanteugel. Ben ondertussen aan mijn 2e bezig in 1,5 jaar. Maar ook hiervan roesten de gespen en de ringen bijna van mijn teugels.
Ik gebruik hem enkel met buitenrijden en rijd veel op strand en komt dus in contact met zeewater.
Natuurlijk zijn ze niet heel duur om jaarlijks nieuw te kopen, maar ook moet ik het vaak laten vermaken ivm de korte nek van mijn pony. Ik wil gewoon een goede, maar welke?

Ik zoek dus een thiedemanteugel, met smalle teugel, fijne leer kwaliteit, rvs ringen/gespen in kleine maat pony. Maat shet is ook een optie.

Mag best wat kosten als deze echt goed blijft
Welke merken raden jullie aan bij zeewater?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:44

Ik dacht dat rvs zachter qua materiaal is en daarom op veel hulpteugels niet gebruikt wordt (ivm sneller stuk gaan).

Kun je niet je gespen ringen enz. regelmatig behandelen met een spray voor auto's/boten enz. die roesten tegen gaat?

Want die bestaan wel.

Edit:

https://www.deolieconcurrent.nl/product ... gKtbPD_BwE

Moet je je wel even inlezen hoe je moet voorbehandelen. Meestal moet je zorgen dat t vuil en vet vrij is zodat t beter hecht.

Dit is een soort verf in n spraybus

https://www.verfwinkel.nl/hammerite-met ... gLQivD_BwE

Geen idee of je leer daar tegen zou kunnen maar evt kun je die even afdekken met tape ofzo.

_ENGEL_

Re: Hulpteugel/ Thiedemanteugel die niet roest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 22:04

Oh echt waar, dat wist ik niet van rvs. Je hebt het met goedkope gespen dat snap ik, maar dit ziet er niet uit. Behandelen en inspuiten ga ik echt vergeten, dus valt wat mij betreft af.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:58

RVS is niet zachter, maar taaier. Verder heb je het in verschillende kwaliteiten.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:03

je kan idd na de strandrit schoonmaken en regelmatig insprayen met bv siliconenspray oid

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:27

Mmm, tegen zout is niet veel opgewassen, dat vreet in. Mss nog het best om alles nadien goed af te spoelen met water ?