Voor mijn 10-jarige Paint zou ik binnenkort graag een fijn, tweedehands dressuurzadel aanschaffen. Momenteel heb ik een Passier Hannover voor hem, die hem uitstekend past, maar waar ik zelf niet fijn in zit. Mijn Paint staat op dit moment ook terug in training. Mijn trainer rijdt hem met haar Albion en Euroriding. Twee zalige zadels, uiteraard! Ik heb er zelf ook al een paar keer meer gereden en denk er serieus over om een tweedehands Euroriding (Albion is een beetje buiten budget, vrees ik

Verder hoor ik nog goeie dingen over verschillende andere merken, veelal merken die geschikt zijn voor paarden met kortere ruggen. Ik ben bv. wel benieuwd naar Kentaur, Kieffer (vooral de Lech Profi, Lusitano en het nieuwe model (ben de naam even kwijt)) of Massimo. Eigenlijk zou je zeker één keer eens alle merken moeten kunnen proberen voor je een keuze maakt...
En dan is het natuurlijk nog zaak om een goed tweedehands zadel te vinden. Vroeger was ik van mening: als het maar past op je paard. Hoe je zelf zit, is ondergeschikt. Tot ik dus Albion en Euroriding leerde kennen...

Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende merken? Raad je een bepaald zadel aan of eerder af?
Of: wie kent er een goede zadelpasser/verkoper. Liefst eentje die niet gebonden is aan een bepaald merk of iemand die ook tweedehands zadels verkoopt? Regio (Belgisch) Limburg/Brabant.
Alvast bedankt!