Onderlegde neusriem ook invetten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lottekuhh_x

Onderlegde neusriem ook invetten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 18:15

Hee allemaal,

Ik heb net een nieuw hoofdstel en blijkbaar moet je deze eerst een paar keer invetten voor gebruik, in ieder geval dat schijnt een stuk beter te zijn. Nu heb ik de BR Eston, een lakneusriem en wit onderlegd. Nu vraag ik me af of ik dit wit onderlegde ook mee moet invetten of niet? Mijn vorige hoofdstellen waren niet onderlegd dus vandaar dat ik er helemaal niks van af weet. Sowieso ben ik niet zo kundig op het gebied van invetten :=

SuperZodiaX

Re: Onderlegde neusriem ook invetten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:30

Ja, alles wat leer is moet je meevetten

_Lies13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:36

Je moet inderdaad alles invetten. Ik zou alleen niet als je ledervet zwart is dat ook invetten, dan is hij uiteraard niet meer wit :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:38

Nou vaak is dat wit geen leer maar een kunststof en dan neemt het niks op en wordt het alleen maar baggervet....

Sowieso beter lederolie gebruiken dan vet, en steeds een dun laagje opbrengen en laten drogen totdat de olie er een aantal uren over doet om opgenomen te worden - dan is het precies goed +:)+ (niet teveel en niet te weinig olie) en hoef je er de komende jaren zelden meer iets aan te doen als je een beetje normaal met je spullen omgaat :)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 23:09

pmarena schreef:
Nou vaak is dat wit geen leer maar een kunststof en dan neemt het niks op en wordt het alleen maar baggervet....

Sowieso beter lederolie gebruiken dan vet, en steeds een dun laagje opbrengen en laten drogen totdat de olie er een aantal uren over doet om opgenomen te worden - dan is het precies goed +:)+ (niet teveel en niet te weinig olie) en hoef je er de komende jaren zelden meer iets aan te doen als je een beetje normaal met je spullen omgaat :)

Ik gebruik zelf van die lederdressing, een soort melkachtige substantie. Weet niet precies wat beter is, maar dit had ik nog staan ;)