Wie rijd er op een Strada zadel?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Clasical

Wie rijd er op een Strada zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 22:37

Ik ben zelf sinds klein jaar over op een Strada en ben zo enthousiast en nu benieuwd wie nog meer!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:32

Ik heb er een voor mijn merrie. Wat een topzadel was dat voor haar en wat zit het heerlijk. Vind het jammer dat ik niet eerder met dit merk in aanraking ben gekomen, had me een hoop ellende gescheeld.
Mijn merrie is inmiddels met pensioen dus het zadel gaat weg want het past niet op mijn nieuwe paard. Daar heb ik nu een KN Symphonie voor maar die is bikkelhard in vergelijking met mijn Strada.

[o] Baard

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 15:08

Puera schreef:
Ik heb er een voor mijn merrie. Wat een topzadel was dat voor haar en wat zit het heerlijk. Vind het jammer dat ik niet eerder met dit merk in aanraking ben gekomen, had me een hoop ellende gescheeld.
Mijn merrie is inmiddels met pensioen dus het zadel gaat weg want het past niet op mijn nieuwe paard. Daar heb ik nu een KN Symphonie voor maar die is bikkelhard in vergelijking met mijn Strada.

Leuk te horen!
Vind het jammer dat er weinig bekend is over deze zadels.
Wat ik zelf zo fijn vind aan het zadel is dat het semi- boomloos is.
Soepel genoeg om met het paard mee te bewegen maar toch genoeg stevigheid om de druk goed te verdelen.
En je krijgt er natuurlijk een hele goede onafhankelijke zit van omdat het geen diepe zit heeft en veel wrong zoals je tegenwoordig juist zoveel ziet bij de “mode zadels” .

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:22

Er zit wel dergelijk een boom in het zadel. Dit is als het goed is ook de basis bij het aanmeten om het juiste type boom te bepalen.
Maar de meeverende boom vond mijn merrie inderdaad ook erg prettig, kon ik merken.

[o] Baard

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 15:31

Puera schreef:
Er zit wel dergelijk een boom in het zadel. Dit is als het goed is ook de basis bij het aanmeten om het juiste type boom te bepalen.
Maar de meeverende boom vond mijn merrie inderdaad ook erg prettig, kon ik merken.

Ja daarom ook de term “semi-boomloos”
Boom is zeer flexibel.
Als ik heb gereden en jhet zadel is goed opgewarmd kan ik het bijna dubbel vouwen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie