Dressuursingel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Dressuursingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 14:00

Wie o wie kan mij helpen?

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe dressuursingel.

Ik heb een fairfaxsingel maar deze trekt mijn zadel precies wat naar voren... dat is de voornaamste rede dat ik op zoek ben naar een andere, hij zou ook wel een maatje kleiner mogen.

Eisen zijn: goed drukverdelend, liefst in het beuin verkijgbaar...

Groetjes!

Cera_D

Re: Dressuursingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:13

Ik heb de prolite anatomische singel. Zorgt voor schoudervrijheid en is heerlijk zacht! Wel een flinke aanschaf.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:29

pimaude schreef:
Ik heb de prolite anatomische singel. Zorgt voor schoudervrijheid en is heerlijk zacht! Wel een flinke aanschaf.

Dat lijkt me geen oplossing, dat is namelijk exact de fairfax maar dan in kunststof uitvoering...

Ik gebruik een anatomica voor een paard waar het zadel ook wat naar voren wilde komen bij een rechte singel. Durf alleen niet te zeggen of ze er ook in bruin zijn. Sowieso denk ik dat het erg afhankelijk is van de bouw van de paard wat werkt. Paard met heel veel schouder bijvoorbeeld kan ook gebaat zijn bij het gebruiken van de achterste aanhechting voor de singelstoten, dus niet de voorste singelstoot helemaal bij de kniewrong. Dan zit de oplossing soms niet alleen in de singel zelf.
Mijn zadelmaker heeft trouwens ook diverse singels in het assortiment dus ik heb er gewoon verschillende geprobeerd en gekeken waar paard het fijnst op reageerde.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 22:38

Ja prolite is hetzelfde als de fairfax dus dat wordt hem niet.

Ik heb voor deze ook al wel een singel gehad met elastiek en die vond ik niet zo goed. Mijn paard kreeg er vochtbulten van in de ‘holling’ van het anatomische deel... (misschien door te vast aan te singelen)