Deels flexibele beugels voor endurance gezocht.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

Deels flexibele beugels voor endurance gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 10:28

Sorry voor de enorm vage titel maar ik wist eventjes niet hoe ik het anders moest verwoorden hahah.

Ik heb dus van die breede stijbeugels gekocht met dichte zijkanten een soort Ez rides alleen dan van een lichte metaal soort. Er zit een vierkant blokje in alleen vind mijn enkel de vrijheid niet fijn.
Ik reed eerst met mijn compositie refle beugels die veren van voren naar achteren maar niet naar opzij die vind ik echt heerlijk zitten, maar voor de veiligheid ben ik dus eigenlijk opzoek naar iets met een korf ( iets van kleine pony.. hooge duinwallen beugel die blijft hangen soms etc)

Nu weet ik dat je de blokjes uit de stijgbeugel kan halen.. maar dan heb je helemaal geen vering meer natuurlijk.. dus wie oh wie weet of er beugels zijn met voorkeur met breed voetbed en korf ( of dat ze zo groot zijn dat je er onmogelijk in kan blijven hangen) Die dus wel veren maar alleen van voren naar achteren en niet van links naar rechts ?

Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel hahah het is altijd puzzelen.. zo jammer dat de composities niet met een korfje te maken zijn want die vind ik echt heerlijk rijden.

ittheclown

Re: Deels flexibele beugels voor endurance gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 20:05

En nog een vraag .. we zitten er aan te denken om gewoon losse korfjes op mijn compositie beugels te lijmen met een hotglue gun... iemand hier ervaring mee ? Vraag me af of het blijft zitten of dat mischien dat heel de beugel weg smelt O_O

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:35

Ik heb westernveiligheidsbeugels, maar die kun je ook aan een gewoon zadel hangen natuurlijk, geen idee of je hier wat aan hebt. Het binnenstuk klapt eruit als je voet zou blijven hangen.

Afbeelding

Afbeelding

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 11:06

Thanks voor je antwoord maar ik denk niet dat dat gaat helpen deze zijn neem ik aan niet flexibel ? Dat is ook mijn probleem gewone beugels kan ik na 15 min afstappen van de pijn, met ex rides krijg ik na 45 min enorm zere enkels met de compositie reflex heb ik laatst 4 uur gereden.. klein beetje kramp aan een teen maar verder nergens last van , geen vering is dus geen optie maar vering van links naar rechts en voren naar achter gecombineerd ook niet helaas.

Sunnevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:09

Misschien zijn de Spenger Bow Balance beugels iets voor je?

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:25

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 18:21

Sunnevalover schreef:
Misschien zijn de Spenger Bow Balance beugels iets voor je?

Krijg ik helaas twee zeere enkels van haha ik merkte weinig verschil met een normale beugel of deze helaas.

Aine die ga ik even onthouden al lijkt het voetbed me wel aardig glad ? En wat juist ook fijn is aan de refex is dat ik ze ondanks blubber erop nog nooit glad heb gehad.

Ik ben ondertussen bezig met iemand die gaat kijken of ze een korfje kan maken voor mijn compositie dus word vervolgd

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:37

Je zou ook nog Goedhard kunnen benaderen of Dabo Design, mocht het niet lukken. Zij maken veel van biothane. Van Dabo weet ik dat ze veel op maat maakt, van Goedhard durf ik niet te zeggen. Succes en ik volg ook even :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 20:58

Heb idd contact met Dabo we gaan het een en ander testen zij heeft toevallig dezelfde beugels als dat ik heb, haha. Dus we gaan het zien , kan nog wel even duren ze moet wat dingetjes bestellen.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 12:37

Hier een kleine update voor de volgers die ook intresse hadden. Na wat puzzelen heb ik gekozen voor dit modeletje hadden eerst de riempjes in het midden niet maar ik vond dit er veiliger uitzien hahah. Heel fijn Dabo maakt ze dus ook echt naar wens !

Afbeelding
Afbeelding

Het eind resultaat volgt :)

Hier ook nog een foto van het vlechtwerkje van de beugel af.

Afbeelding

Aan de onderkant komt hij met 2 ienie minie schroefjes vat daardoor blijft de vering intact maar zit het wel stevig

Afbeelding

Mijn beugels zijn trouwens bruin daarom heb ik voor bruin gekozen maar ik denk dat elke kleur biothane wel moelijk is

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:10

Was wel een soort van uitmeet puzzeltje! Ben heel benieuwd hoe ze in de praktijk gaan bevallen!