Cross beenbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Cross beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 08:47

Ik ben op zoek naar beenbeschermers voor de cross voor mijn paard, nu vind ik deze echter behoorlijk duur, dus ben benieuwd of jullie nog tips hebben voor welke fijn zijn en welke minder.
Zelf had ik deze al gevonden voor een redelijk betaalbaar prijsje met de black friday sale, maar vroeg ik mij af of deze prettig zijn en wat de kwaliteit er van is, kan nergens recensies vinden.

https://www.horze.nl/beenbeschermers/we ... l?color=BL
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 24-11-17 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

pol013

Re: Cross beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:50

Hmm pvc plaat? Vaak is dat een carbon plaat.
Pvc klinkt als iets wat splintert als je er een flinke tik tegen geeft.

Ik zou even op een Engelse site zoeken wat er precies inzit voor je ze koopt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:56

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:58

Ik heb deze begin dit jaar aangeschaft. Zeer prettige beschermers en lekker licht en luchtig. Ze zijn niet goedkoop, maar ik vindt ze het geld waard. Ik rij alleen maar oefencrossen en ik gebruik ze in de springles, dus ik weet niet wat echte eventingruiters van deze beschermers vinden, maar ik ben er blij mee :)

http://www.eventing-sgw.nl/beenbescherm ... eschermers

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:59

Vind de pasvorm er van de foto niet zo mooi uit zien, ze lijken niet helemaal mooi aan te sluiten aan het been. Wij hebben beenbeschermers van Styles: https://www.all-eventing.com/product/14 ... nd-red-cob. Zijn wel iets duurder maar ze gaan erg lang mee en zijn heel handig in gebruik. Hebben een goede pasvorm. Dalmar eventing boots schijnen ook erg goed te zijn, maar hebben we geen ervaring mee.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 17:40

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:18

Premiere equine is heel betrouwbaar. Bestel er regelmatig en je hebt het snel in huis. De beschermers in de link heb ik ook, ze zijn erg fijn!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:38

Dani199764 schreef:
Weet iemand of dit betrouwbaar is? Bestellen vanuit het buitenland? https://www.premierequine.co.uk/air-coo ... 2x21438636

Heb ik gedaan, ging prima, en ze hebben zeer regelmatig 30% korting.
Ik heb een hele set voor 100 euro omgerekend gekocht.
Dalmars vind ik niet fijn, die draaien steeds

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 23:58

olga schreef:
Premiere equine is heel betrouwbaar. Bestel er regelmatig en je hebt het snel in huis. De beschermers in de link heb ik ook, ze zijn erg fijn!

Fijn om te horen, ben met buitenlandse sites altijd een beetje bang dat het niet betrouwbaar is, zeker als het daar dan ineens zo veel goedkoper is. Maar dan ga ik ze misschien toch maar daar bestellen, scheelt een hoop in de prijs met Nederland. Toevallig ook enig idee of maat medium geschikt is voor een klein paard? Terug sturen naar Engeland zal vast niet heel makkelijk/goedkoop zijn mocht het niet passen.
Heb een paard van 1,65 met smalle benen en kleine voetjes.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 00:00

Probeer eens de crossbeschermers van Lemieux?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 00:03

Ja dat is denk ik een prima maat, maar de maten cm's staan op elke site, dus dat is makkelijk op te meten

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 00:14

Dani199764 schreef:
olga schreef:

Fijn om te horen, ben met buitenlandse sites altijd een beetje bang dat het niet betrouwbaar is, zeker als het daar dan ineens zo veel goedkoper is. Maar dan ga ik ze misschien toch maar daar bestellen, scheelt een hoop in de prijs met Nederland. Toevallig ook enig idee of maat medium geschikt is voor een klein paard? Terug sturen naar Engeland zal vast niet heel makkelijk/goedkoop zijn mocht het niet passen.
Heb een paard van 1,65 met smalle benen en kleine voetjes.

Ik heb ook maat m om mijn kwpn van 1,65 fijne beschermers

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 11:47

Silly1972 schreef:
Ja dat is denk ik een prima maat, maar de maten cm's staan op elke site, dus dat is makkelijk op te meten

Och ja ik zie het nu, dankje voor de tip! Dan ga ik het vandaag is even opmeten.

Verder zie ik dat er 2 soorten zijn, die met blauwe gaten en gewoon egaal van kleur, is daar nog een groot verschil tussen? In de omschrijving vind ik eigenlijk alleen dat die egale een nieuwer type is, maar de pasvorm zal wel het zelfde zijn?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:53

De gaten zijn voor lucht door te laten.
Ik weet niet of dat ook in de egale zit

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 14:38

Oeii nou ik heb de benen van mijn paard net even opgemeten volgens de matentabel die er bij zit, maar mijn paard heeft kwa omvang rondom 20/21cm, dan zou zelfs de Small nog te groot zijn voor haar, small is rondom 26cm, kan mij haast niet voorstellen dat die beschermers zo groot zijn toch? Mijn paard heeft wel dunne benen, maar heeft een stokmaat van 1,67 dus in de hoogte heeft ze toch wel een S/M nodig

Edit, zie nu dat er ook een xs is, maar die is dan in de omvang wel goed, maar veel te kort natuurlijk. Begin mij af te vragen of ik nou echt zo'n raar gebouwd paard heb :')