Wie heeft er ervaring met het vervangen van knie wrongen?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Equistretch

Wie heeft er ervaring met het vervangen van knie wrongen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 23:59

Beste allemaal...

Na een eindeloze zoektocht heb ik een zeer goed passend zadel voor mijn paard gevonden. Een Sommer passion. Ligt als een huis en mijn paard is er erg blij mee. Maar nu ik nog.... qua zit is het zadel geweldig maar de knie wrongen zijn erg laag geplaatst, ik mis wat steun richting mijn bovendijbeen. Ik zit niet lekker stabiel (kiep wat voorover)en mijn onderbeen is te beweeglijk. Na een ernstig ongeluk waarbij ik ruim 2 jaar niet heb kunnen rijden ben ik nu toch weer in het zadel beland, als ik niet goed zit krijg ik last van mijn lichaam. Je zou zeggen kies voor een ander model zadel maar helaas liggen veel zadels echt niet goed op mijn paard, dus probeer ik een manier te vinden om dit zadel zo aan te passen dat het ook voor mij werkt.

Ik heb navraag gedaan bij de Sommer fabriek in Duitsland. Ze zeggen dat ze de wrong kunnen vervangen voor een hogere wrong (verplaatsen of vervangen). Toch ben ik wat huiverig om dit te laten doen want het ontwerp van het bovenste zweetblad is gevormd naar de lage wrong (zie foto's), ik ben dan bang dat het er raar uit gaat zien en het leer op een vreemde manier gaat vervormen/trekken ??. Ook heb ik de vraag gesteld of ze de wrongen niet op het zweetblad kunnen plaatsen (zoals bij de custom zadels en andere nieuwe type zadels van tegenwoordig) maar helaas zeggen ze dat dit niet mogelijk is bij dit model zadel.

Is er iemand die ervaring heeft met het vervangen/verplaatsen van de knie wrongen? en was dit naar tevredenheid?. Of is er op bokt een kundig zadelmaker die het aan durft?. Alvast bedankt....
Afbeelding
Afbeelding

ZING,VECHT,HUIL,BID,LACH,WERK EN BEWONDER!!!...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie