Hulp gevraagd bij zadelzoektocht bij blijvende blessure

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Hulp gevraagd bij zadelzoektocht bij blijvende blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 21:52

Ik heb lang gedacht dat het niks meer zou worden, maar het gaat steeds beter met mijn paard.
We zijn nu zover dat we weer korte ritjes maken. Dit gebeurt met zijn vertrouwde westernzadel. Maar om het voor ons beide makkelijker te maken wil ik een zadel vinden wat nog beter ligt.

In het ultrakort, paard heeft een scheefstaand heiligbeen met als gevolg dat zijn achterbenen er niet helemaal goed onderstaan, hij compenseert met rugspier en tussenpezen en die zijn daarvan stuk gegaan.

Wat zoeken we: Een lichtgewicht, kort zadel,
Het paard is 1,75, hij heeft een lang doorlopende schoft, een brede twist en een lange rug. De voorbenen staan behoorlijk naar achteren.
Ik wil een wat korter zadel omdat zijn lange rugspier het gebruik van zijn linkerachterbeen compenseert en daardoor is ie nogal gevoelig.

Mijn huidig zadel heb ik al een jaar of 8 en ik ben dus niet meer op de hoogte van de huidige markt en mogelijkheden.
Zelf heb ik gedacht aan een Maulibaud Randonee, Licht, kort en prima geschikt voor het gebruiksdoel: RLMJK (rustige lol met je knol) MIjn budget is ongeveer 1500, euro

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:58

Ik zou contact opnemen met een goede zadelmaker. Zelf ben ik gedurende het revalidatieproces bij Country mill geweest. Wellicht zijn er meer zadelmakers die zich laten bijscholen door fysiotherapeuten en osteopaten, dan hoef je niet perse zo ver te reizen.

mrie

Re: Hulp gevraagd bij zadelzoektocht bij blijvende blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 22:32

Jmmer dat Country mill geen producten laat zien op hun website, want ik wil best wel een eind reizen, maar dan wil ik wel weten dat ik niet voor de k zn k ga

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:35

mrie schreef:
Jmmer dat Country mill geen producten laat zien op hun website, want ik wil best wel een eind reizen, maar dan wil ik wel weten dat ik niet voor de k zn k ga

Je kunt ze toch altijd even bellen/mailen om het probleem voor te leggen? Passen kan toch niet van een website af ;)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:35

Ik zou gewoon contact opnemen en je probleem uitleggen. Ze hebben teveel verschillende producten om alles op de site te zetten. Als je belt kun je eventueel gelijk vragen wanneer er een combi is met de osteopaat (mocht je dat willen).

mrie

Re: Hulp gevraagd bij zadelzoektocht bij blijvende blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 00:05

Goed idee, misschien is van te voren mailen nog beter dan kan ik het probleem wat uitgebreider uitleggen.