Anatomisch lederen halster - te koop of laten maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nheeren28

Anatomisch lederen halster - te koop of laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 12:25

De laatste tijd zie ik veel anatomische hoofdstellen voorbij komen van o.a. de merken rambo, harry's horse, barefoot en hb. Hierdoor zijn de gevoelige delen van het hoofd en de zenuwen vrij van druk.

Nu ben ik op zoek naar een anatomisch gevormd lederen halster waarbij zowel het gedeelte achter de oren als het neusdeel anatomisch gevormd is. Is dit ergens te koop of kom ik dan uit op maatwerk halsters? Via google kom ik alleen uit op lederen halsters waarbij maar 1 deel anatomisch gevormd is. Alleen het deel achter de oren of juist alleen bij de neus, niet beiden delen...

Heb 1 halster gevonden die voldoet aan mijn wensen: anatomisch halster van nika horseproducts, maar die is wit onderlegd en heb liever gewoon helemaal zwart of helemaal bruin leer... Zie: https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... luxor.html

Wie weet waar ik dit kan kopen of waar kan ik dit laten maken?

Hier de voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:36

Ik bedoel dit echt totaal niet aanvallend, maar waarom zou je een anatomisch gevormd halster willen?

Autumnn

Re: Anatomisch lederen halster - te koop of laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:40

PS of sweden heeft ook anatomische halsters

nheeren28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 14:16

Fortitude schreef:
Ik bedoel dit echt totaal niet aanvallend, maar waarom zou je een anatomisch gevormd halster willen?

Omdat dit ook geen druk geeft op de gevoelige delen en zenuwen bij een paard lijkt me?

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:17

PS of Sweden, kost wat, maar heb je ook wat. Maar denk dat op maat laten maken duurder is.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:30

nheeren28 schreef:
Fortitude schreef:

Omdat dit ook geen druk geeft op de gevoelige delen en zenuwen bij een paard lijkt me?

Nouja mijn halsters zitten niet strak waar dat bij een hoofdstel bijvoorbeeld meer het geval is, zeker als je bijvoorbeeld met een dressuurstang rijdt en er druk ontstaat. Bij een hoofdstel snap ik dus meteen de meerwaarde van het anatomische.

Maar vandaar dus mijn vraag, ik snap oprecht niet wat de meerwaarde is van een anatomisch halster.

Overigens vond ik met wat snel google-en dit, ik weet niet of dit is wat je zoekt:
https://www.kramer.nl/leren-halster-Bur ... ..C...S%3E

nheeren28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 16:14

Bedankt die had ik nog niet gezien!

Ik snap zelf inderdaad ook de meerwaarde bij anatomische hoofdstellen en dacht dat dit bij halsters miscshien hetzelfde zou zijn ookal zit dat losser. Ze zijn niet voor niets op de markt gebracht lijkt mij...

Aangezien mijn paard bij deze pensionstal dagelijks best lang met haar halster in de wei staat om aan de hand binnen en buiten gezet te worden wilde ik een lederen halster van goede kwaliteit voor haar die gewoon supergoed zit en haar niet belemmerd in bewegingen etc.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:37

hoe belemmert een halster in bewegingen? zolang de kaak vrij is en er geen druk op staat, doet een halster niets.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:42

nheeren28 schreef:

Ik snap zelf inderdaad ook de meerwaarde bij anatomische hoofdstellen en dacht dat dit bij halsters miscshien hetzelfde zou zijn ookal zit dat losser. Ze zijn niet voor niets op de markt gebracht lijkt mij...

Aangezien mijn paard bij deze pensionstal dagelijks best lang met haar halster in de wei staat om aan de hand binnen en buiten gezet te worden wilde ik een lederen halster van goede kwaliteit voor haar die gewoon supergoed zit en haar niet belemmerd in bewegingen etc.

Ze zijn op de markt gebracht om geld aan te verdienen. Ik heb voor alle paarden bucas halsters en die zijn zo licht dat ze die bijna niet voelen zitten. De hele anatomisch gevormde hype zet zich (logisch) voort in de halsters. Merken spelen daar op in. Een halster heeft totaal niet dezelfde functie en wordt als het goed is niet voor dezelfde doeleinden gebruikt als een hoofdstel. Het heeft dus niet echt een meerwaarden om halsters anatomisch te vormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:58

nheeren28 schreef:

De dikgedrukte zin is precies de reden dat ze op de markt gebracht zijn: jouw redenatie is een open deur voor de marketingafdeling. "Anatomisch" is hip en happening, dus is het niet vreemd dat producenten hun anatomische productenlijn proberen uit te breiden. Slimme marketing doet de rest, want iedereen wil het beste voor zijn/haar paard, zelfs als dit slechts berust op aannames. :)

nheeren28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 18:08

Bedankt allemaal! Dan denk ik dat ik gewoon voor een "normaal" lederen halster ga kijken zonder anatomisch als dat niets uitmaakt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:12

Ik zou, als ze er lang mee buiten staan, liever investeren in een losbreekhalster. Vorig jaar zat mijn paard vast met zijn voorbeen in zijn halster :( Het is dat hij kalm bleef maar het had zijn leven kunnen kosten! Sindsdien gaat hij echt niet meer met een gewoon halster het land op.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:15

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:49

troi schreef:
Ik zou, als ze er lang mee buiten staan, liever investeren in een losbreekhalster. Vorig jaar zat mijn paard vast met zijn voorbeen in zijn halster :( Het is dat hij kalm bleef maar het had zijn leven kunnen kosten! Sindsdien gaat hij echt niet meer met een gewoon halster het land op.

Exact dit !!
1 paardje wat ik ken, heeft idd dit soort ongeval niet overleefd. Het paard van mijn vriendin heeft recent zijn nekwervels ernstig beschadigd doordat hij met zijn been vast zat in zijn halster op de weide.
Ik zou dus een paard dat buiten staat met halster juist een fluthalster aandoen dat meteen stuk gaat, net het tov een degelijk, sterk.