Westrijdset kiezen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Herlinde98

Westrijdset kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 16:36

Ik weet niet precies waar een topic als deze thuis hoort...
Hopenlijk staat hij hier goed maar ik neem aan dat hij anders wel verplaatst word :P

Ik zoek voor mijn bijrijdpaard de finishing touch voor mijn wedstrijdset.
Ik vind bruine tuigage eigenlijk niet zo mooi, en aangezien ik ooit met zwart ben begonnen wil ik het graag zwart houden omdat ik niet het hele set nieuw wil kopen. Nou ben ik helaas genoodzaakt om met een bruin zadel te rijden aangezien ik geen passend zwart zadel heb kunnen vinden. Ik vind het niet echt mooi staan om verschillende kleuren tuigage te hebben maargoed.

Voor mij is dé oplossing het zwarte dekje in plaats van het witte dekje op wedstrijd, zo blijft het allemaal toch nog in evenwicht. In de dressuur ondervind ik toch nog sterke voorkeur (bij de jury) voor een wit dekje, maar aangezien ik alleen springconcoursen rijd is dat ook niet zo erg.

Toch vind ik het geheel nog een beetje saai aandoen. Over het algemeen knot ik de manen altijd, maar de voorpluk laat ik zitten want dat ziet er in mijn ogen echt niet uit. Ze heeft ook maar een heel dun plukje dus het word ook niet echt een knot. Ik denk dat een oornetje wel wat meer een geheel maakt, maar ik weet niet of het dit paardje wel zal staan aangezien ze een bles heeft.

Wat vinden jullie?

Hier een fotootje van het desbetreffende paardje.
AfbeeldingAfbeelding

Capriootje

Re: Westrijdset kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:16

Ik vind je dekje wat te klein onder je zadel, ik denk dat een net setje van zwart dekje + oornetje het nét even helemaal afmaakt en chiquer maakt :) Evt. kan je kiezen voor een witte bies/koordje op beide als je toch wat wit erin wilt verwerken.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:26

Ik vind je huidige dekje idd ook te klein.

Ik zou persoonlijk denk ik kiezen voor een mooi zwart dekje met bies, en een matchend oornetje.

Hv polo, lemieux, qhp, kingsland en Anky bijvoorbeeld hebben vaak leuke setjes.

Evt zou je ook nog zwarte stijgbeugels kunnen kopen. Vind ik zeker bij zulke sets vaak sjieker staan dan gewone zilveren

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:42

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:33