Ervaringen en menigen gezocht! Anatomiche hoofdstellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VerwijderdZY

Ervaringen en menigen gezocht! Anatomiche hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 22:16

Hallo allemaal!
Nieuwe boktgebruiker hier dus moet me nog even eigen maken met alle forum topics enz. :P

Voor mijn merrie ga ik op zoek naar een nieuw hoofdstel, met als doel een fijn anatomisch hoofdstel te vinden.

Nu zoek ik ervaringen en meningen over verschillende types en merken zoals Rambo, mickhelm, bridle2fit etc. Zodat ik me wat beter kan orienteren op wat het aanbod is

Hoofdstellen van +250€ wordt me te veel, daar hoef ik geen mening over tis gewoon wat ik er voor over heb

Mijn oog viel tot nu toe op Bridle2fit, je kan ze laten aanmeten en ik vind ze er mooi uit zien
Alhoewel onze tandarts er vandaag was en die weer hel spreekt over aansnoerneusriemen etc,

Wie wil?

Edit. Het hoofdatel moet toegestaan zijn bij KNHS wedstrijden

Annemeik

Re: Ervaringen en menigen gezocht! Anatomiche hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:18

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:20

Ik heb een micklem gehad. Daar is het geluk hebben met de kwaliteit van het hoofdstel, sommige reeksen zijn geweldig. Mijne was helaas net karton.

Ik had van paard eentje die enorm gestresst was en daardoor richting het sterrenkijken ging. Ik heb het hoofdstel eerst een weekje kunnen testen van een vriendin, en hij liep er eigenlijk meteen geweldig mee. Hoofdstel dus aangekocht, maar na 2 weken begon hij helaas weer zijn oude gewoontes boven te halen. Ik heb het hoofdstel na een maand weer verkocht omdat er toen enorm veel vraag naar was tweedehands.

Die hoofdstellen zijn enorm paard afhankelijk. Ken iemand die een PS of Sweden heeft gekocht en was ongeveer hetzelfde verhaal. Eerst 2 weken top en daarna geen 'reactie' meer op. :)

VerwijderdZY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 22:25

Laurievc schreef:
Ik heb een micklem gehad. Daar is het geluk hebben met de kwaliteit van het hoofdstel, sommige reeksen zijn geweldig. Mijne was helaas net karton.

Die hoofdstellen zijn enorm paard afhankelijk. Ken iemand die een PS of Sweden heeft gekocht en was ongeveer hetzelfde verhaal. Eerst 2 weken top en daarna geen 'reactie' meer op. :)

Dit was inderdaad ook mijn zorg met de mickhelms, veel mensen in mijn omgeving die ze binnen een maand weer wegdeden, daar is het best een dure aankoop voor

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:27

Ik rij met een Bridle2fit, vind het een erg fijn hoofdstel en houd zich ook mooi :)
Ideaal is dat je niet een cob of full aanschaft, maar er wordt per onderdeel gekeken welke maat het paard nodig heeft.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:29

melissa_93 schreef:
Ik rij met een Bridle2fit, vind het een erg fijn hoofdstel en houd zich ook mooi :)
Ideaal is dat je niet een cob of full aanschaft, maar er wordt per onderdeel gekeken welke maat het paard nodig heeft.

Hoe duur is het pasconsult?

Heb al wel online wat samengesteld. Maar de maten.. erg lastig ponyhoofd.

VerwijderdZY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 22:30

Saaams schreef:
melissa_93 schreef:

Hoe duur is het pasconsult?

Heb al wel online wat samengesteld. Maar de maten.. erg lastig ponyhoofd.

Ligt eraan bij wie je zit, linda dorland was 20 euro weet niet hoe duur de andere zijn

VerwijderdZY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 22:31

melissa_93 schreef:

Had je het idee dat je paard er ook fijner op liep? En welke neusriem en kopstuk had je op wat voor paard?

Het finne vind ik nu de taps toelopende neusriem, die ik in ps of sweden hoofdstellen verwerkt zie voor het driedubbele geld :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ervaringen en menigen gezocht! Anatomiche hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:55