Ik heb van een hele lieve collega een super net zadel van Daaleman gekregen. Dit was van haar paard geweest die helaas is overleden. Het zadel lag in de weg en ze gaf het liever weg aan iemand die ze kent.
Buiten dat het zadel echt zgan oogt, ben ik op zoek gegaan naar welk type het zou kunnen zijn en waar ik eventueel een serienummer kan natrekken.
Ik heb gevonden dat hij een verende boom zou hebben en mijn collega zei 18 inch. Ook staat er SSD in de zweetbaden.
Weet iemand hoe ik erachter kom of het een bepaald type is en of dit een small/medium/large betreft?
SSD staat in alle Daaleman zadels verende boom vind je ook overal terug. Voor zover ik weet kun je niet ergens specifiek op het zadel terugvinden wat voor type het is. Geen idee ook hoe oud ie is? Misschien even de verschillende types aan de hand van foto's vergelijken, of anders hier even een foto plaatsen?
Je kan Daaleman zelf ook even contacteren, hen kennende helpen ze je graag verder
moonfish13
Geplaatst: 12-11-17 00:47
Ik zou Daaleman mailen. Ooit had ik een kieffer en met de nummers en foto kon kieffer me alles vertellen.
Ik zal ze maandag eens mailen. Ben heel benieuwd hoe ik de maat kan opmeten.
Ik vermoed dat het zadel max 10 jaar oud is. Het aparte is dat ik net het plastic van de merkplaatjes bij de beugelriem ophanging heb weggehaald. Die zaten er zelfs nog op.
Hij gaat iig ingevet in de opslag. Ik koop op termijn zelf weer een paard en hopelijk kan ik hem daar pas op laten maken.