Hoi ik ben me wat aan t oriënteren naar zadeltjes voor een shet. Wat is nou t fijnste voor zowel beestje als kids. T zijn 2 kids van 1.5 jaar en 5 jaar, dus ze moeten er beide in passen zegmaar. Geeft een bareback pad genoeg ondersteuning? Ze zijn beide onervaren!!
Ze hebben dan geen houvast ik denk dat een zadeltje fijner is. Waarom kijk je niet eens naar de cheyenne drytex kids of naar een goed kwaliteit Pinokkio zadel?
nannyrana7
Geplaatst: 09-11-17 22:13
Wij hebben nu na een aantal gewone Pinokkio zadeltjes meer een echt zadeltje en zijn hier erg blij mee
Ze zitten er steviger op als op een Pinokkio en hij blijft erg mooi. Bij ons ligt hij op een pony van 90 cm en is hier prima geschikt voor . Weet niet hoe groot jullie shet is ??
Ik ben er een voorstander van. Geen beugels waar ze in kunnen blijven hangen terwijl de zitting veel stroever is dan dat van een zadeltje en daardoor verder veel stabieler zit.
We hebben op dit moment nog geen shet.. maar we zijn 'bezig' met een shetje van ong 80 cm, vrij smal modelletje. T betreft vooral rondjes stappen! Dus niet dat jullie denken dat ik mn zoon van 5 uren op dr zal laten zitten en vooral lekker wandelen en heel veel knuffelen!!!
Ik zou zeker kijken naar een suede barebackpadje met een handvatje er aan oid. Had laatst vriendinnopnatal die haar jonge zoontje op hun pony had gezet. Deze glibberde en glee alleen heel erg in een zadel. Heeft daarna mijn suede barebackpad met handvat er op gelegd en het jongetje zat als een huis. Suede heeft de eigenschap om goed stroef te zijn waardoor je beetje vatplakt als het ware.
Ik ben er ook een voorstander van, als ze van begin af aan leren met een barebackpad te rijden wordt hun zit veel stabieler. Ik zou ook gaan voor een stoef materiaal waardoor ze wel wat op hun plek blijven, eventueel met handvat of mogelijkheid om een handvat aan te maken. Maar zie dit enkel als ze zich onzeker voelen, probeer hun eerst zo veel mogelijk met armpjes los naast hun of gestrekt naast hun te laten stappen. Dat maakt dat ze een goed evenwicht opbouwen. Als ze starten met het handvat vast is er een grote kans dat ze te verkrampt gaan zitten om zich net te kunnen vast houden. Goede tip is dan ook om er een 2e persoon bij te hebben die mee stapt zodanig dat als ze uit balans geraken ze er niet af vallen.
Milo2012
Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 16:15
We hebben zojuist een pony gekocht wat vinden jullie hier het beste op passen? Graag met een link waar te koop
Ik heb hem zelf in het groot en er heel wat stunts mee uitgezeten (180° draai, steigeren, bokken, opzij springen en combinaties van deze dingen). Op de kapotte plek na waar mijn paard in galop op de stenen uitgegleden was (de pad heeft het meeste van de schade opgevangen) nog als nieuw. Goede drukverdeling en absoluut zijn geld waard.
Het enige waar je naar moet kijken is of hij niet te groot is voor de shet. Hij staat voor onze eigen minishets ook nog steeds op het lijstje.
Pandakaas
Geplaatst: 13-11-17 16:29
Gefeliciteerd met jullie nieuwe pony
Ik heb sinds kort deze voor de kindjes die hier af en toe een rondje willen hobbelen. Ook ideaal dat het bijna niks weegt! Als je wil kan ik binnenkort wel een foto maken van hoe het op een pony ligt?
Ik heb eerst een zadeltje met boom geprobeerd maar vond dat toch niet lekker liggen, dus voor boomloos gekozen. Het voordeel is dat deze flexibel is en eigenlijk op al mijn mini's goed ligt Wel speciale beugeltjes met korfjes gekocht zodat er geen voetjes per ongelijk door kunnen schieten!
Ik heb een barefoot bbp, heel fijn ding voor er bij, zit er zelf ook regelmatig op.
Voor kleine kinderen vind ik de wintec educatief echt heel fijn. Ligt op veel verschillende pony's als een huis en kinderen zitten er fijn op.
De barefoot drytex kids zit voor de iets grotere kinderen ook fijn, maar is wel smaak afhankelijk. Hij zit heel breed waardoor ik zelf er ook slecht op kan zitten (zowel op mijn kleintje als op de grotere maten).
We zijn voor dit zadeltje gegaan.. niet wat we eerst in dachte hadden.. maar voor nu een prima zadeltje. Eerst even kijken hoe fanatiek de kids zijn.. dan kunnen we altijd nog opzoek naar een ander zadeltje