zadel bij schrale rug veel schoft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

zadel bij schrale rug veel schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 12:17

Gelukkig is het niet mijn probleem maar een bokt-loze kennis die mij om advies komt.

Zadelpasser wordt er bij gehaald maar ze wil zichzelf oriënteren qua merken en misschien vergeet ik wat.

E-pony jaar of 15 beetje spits qua schoft en uitstekende ruggengraat en dit gaat rijtechnisch niet beter worden door kunnen van ruiters (kinderen). Middelbare school kinderen die heel slank zijn maar wel 1.75 lang (denk geen 45 kg)

Nu ligt er een kieffer aachen maat 1 op de pony ideaal qua schoft maar ouder type en kussens worden te smal en zadel is net te lang. Maat 1 is 17/17,5 inch.

En het nieuwe zadel mag zowel VZ als spring zijn.
Budget tot 800/900 (2e hands kan er ook gezocht worden natuurlijk)

Maar een breed kussenkanaal om de ruggengraat vrij te houden, hoge schoft, niet al te lange rug en lange zeer smalle ruiters.

Ik zat zelf al te denken aan de nieuwere thorrowgood zadels maar er zijn vast meer opties.

Geen boomloos zadel.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:26

Kijk eens naar een Kentaur. Model elektra heeft een terug gesneden kamer en brede kussens.
Nieuw liggen deze zadels rond de 1200/1400 meen ik, maar 2e hands is er veel te verkrijgen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 12:28

Marietje35 schreef:
Kijk eens naar een Kentaur. Model elektra heeft een terug gesneden kamer en brede kussens.
Nieuw liggen deze zadels rond de 1200/1400 meen ik, maar 2e hands is er veel te verkrijgen.

Geen dressuur

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:29

Ik heb niet direct tips voor een zadel maar wil je wel een prolite pad aanraden ter ondersteuning.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:31

friesam schreef:
Marietje35 schreef:

Geen dressuur

Kentaur heeft ook VZ en springzadels, echter de modellen hiervan ken ik zelf niet, op de seneca na.
Weet alleen niet meer of die voldoet aan je eisen.

Dees

Re: zadel bij schrale rug veel schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:37

Zo'n rug verdient een zadel met een zgn Dropped Panel.
Ga je waarschijnlijk niet vinden tweedehands, en waarschijnlijk ook niet binnen het budget...

Zie ook dit topic: [HAR] Spieratrofie schoft, zadels

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 16:46

Dees schreef:
Zo'n rug verdient een zadel met een zgn Dropped Panel.
Ga je waarschijnlijk niet vinden tweedehands, en waarschijnlijk ook niet binnen het budget...

Zie ook dit topic: [HAR] Spieratrofie schoft, zadels

Bedankt ga de link doorgeven zodat ze dat zelf kunnen lezen!