Voor onze haflinger ben ik op zoek naar een ander zadel. Korte rug, weinig schoft, breed. Ik ben er nog niet uit of het dressuur of veelzijdigheid moet zijn. Liefst diepe zit en dikke kniewrongen. Voorkeur met verstelbare boom. Geen kunststof. Hebben jullie tips qua merk en evt een goede zadelmaker/passer in noord Holland regio Castricum.
Je hebt de thorrowgood ook in een lederen uitvoering. Deze zadelmaakster heeft mij goed geholpen en komt uit de buurt: https://zadelmakerijkruize.nl/zadel
ik heb zelf de tekna dressuur op mijn haflinger, die van mij is helaas in kunstof maar je hebt ze ook in leer. Heel fijn dat je de kniewrongen kan verplaatsen! En dat hij zo'n driepunt singelsysteem heeft. Dat is haflinger buik proof, eerste zadel die absoluut niet schuift bij mijn merrie.
janouk
Geplaatst: 06-11-17 07:35
Janouk is rond, breed en kort en bij haar past dit zadel goed. Ik kan zelfs opstijgen zonder dat het zadel schuift. http://www.equilibrium-saddlefittingser ... zdiaz.html with 17,5 inch En het zadel zit ook voor mij heel zacht.
hier kon ook geen kent en masters op mijn haflingers.
hier alle haflingers nu met Wintec isabell werth
Temeraire
Geplaatst: 06-11-17 10:40
Mij is verteld dat diepe zit en korte rug vaak niet goed samen gaan. Voor een diepe zit moet je zadel al gauw wat langer zijn, dus ik zou kijken of een vlakkere zit ook kan. Ik heb zelf een Sommer Magnus die goed ligt. Wintec ging bij mij schuiven. Massimo paste ook maar vond ik zelf minder fijn zitten.
Ik heb een hulsebos voor mijn haflinger, is het eerste zadel in 5 jaar wat echt goed ligt en waar ik fijn in zit. Voor mij nooit weer anders. Kan eventueel wel een foto maken vandaag hoe die ligt op mijn haflinger, had al even gekeken maar kan niet echt een goede foto vinden.
Ik heb een semi boomloos zadel voor mijn haflinger. Een startrekk dressuur. De 17,5" zitting is net kort genoeg voor haar en je kan er verschillende maten kopijzer in doen. Dat vind ik zelf erg fijn, omdat ze erg kan schommelen in breedte. Verder zit het gewoon als een boomzadel en ziet het er ook zo uit.