Een nieuw zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maryke79

Een nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 15:23

Afbeelding
Afbeelding
Ik ben op.zoek naar een ander zadel. Mijn huidige zadel is te krap geworden. Mijn paard heeft volgens de zadelmaker een lastige rug om een passend zadel te vinden. Welke merken zouden er in aanmerking kunnen komen?

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:33

Iets meer informatie zou wel handig zijn.

Naar wat voor een zadel ben je op zoek?
Wat is je budget?

Moet het nieuw of tweedehands verkrijgbaar zijn?

Het is zo vanaf een foto bijna onmogelijk om te zeggen welk zadel goed bij je paard zal passen. Ik zou toch een goede zadelmaker laten komen om samen met jou te kijken naar een geschikt zadel dat jullie beide past.
Laatst bijgewerkt door Lobke1998 op 05-11-17 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:34

Misschien een semi boomloos zadel een idee? een flexibel zadel. Bijv een Heather moffet flexee of de Trekker flexible saddle inspiration (deze zijn zelfs op het moment voor de helft van de prijs te krijgen)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:36

Dat zou de zadelmaker moeten weten, als ie zegt dat ie een lastige rug heeft kan hij het beste oordelen.
Wij weten en zien niet wat het probleem is van de lastige rug.

Chapeau2002

Re: Een nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:50

Ik zou inderdaad gewoon een zadelmaker laten komen met verschillende nieuwe of gebruikte zadels. Het is moeilijk te zeggen welke zadels in aanmerking zouden komen. Gewoon passen en proberen samen met een goede zadelmaker.

Djeradalover

Re: Een nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 16:00

Ik snap niet waarom je een zadelmaker laat komen en vervolgens op bokt vraagt naar welke merken/modellen geschikt kunnen zijn. Heb je deze vraag ook gesteld aan de zadelmaker? En zoja, wat was zijn antwoord?

arnoud64

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:41

Je paard heeft een korte rug die iets op loopt, dit zou in sommige gevallen ervoor kunnen zorgen dat het zadel naar voren schuift. Kies in elk geval voor een zadel met korte kussens en hou ook de plek van de singelstoten in de gaten (zodat de singel niet in de oksel van je paard trekt) en het type singel is ook heel belangrijk.