Zadelonderlegger QHP Memoryfoam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 19:15

Ik zag net de Zadelonderlegger QHP Memoryfoam voorbij komen op de site van epplejack , nu vroeg ik mij af.. Is dit goed om onder je goed passende zadel te leggen? ze zeggen altijd dat je onder een goed passend zadel geen bontje of iets hoeft te leggen... Maar aangezien er met springen wel veel druk op komt leek dit mij wel iets.

€ 49,95
Deze zadelonderlegger is gevuld met memory foam en vormt zich zo naar het zadel en het paard voor een optimale pasvorm en zorgt voor een sterk verbeterde drukverdeling en goede schokabsorbtie. De bovenzijde van suedine in combinatie met de fleece onderzijde zorgen voor een stabiele positie tussen het zadel en het zadeldek.

Perryx

Re: Zadelonderlegger QHP Memoryfoam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 20:11

Niemand?

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:26

Ik heb er een.. vind het een superfijn ding! Maar onder een goed passend zadel hoeft het idd niet. Ik heb hem zelf eronder omdat ik wat steviger ben en ik niet het zadel zo direct (met een dekje) op zijn rug wil hebben.

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:42

Ik heb deze ook en ligt onder mijn goed passend dressuurzadel. Heb af en toe het idee dat mijn paard hiermee fijner loopt dan met het bontje. Ben nog een beetje aan het testen ;)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:49

Hier ook een pad onder een goed passend zadel. Ga deze ook zeker is opzoeken, rijd nu met prolite maar memoryfoam klinkt ook heel fijn.

Paarden vinden het vaak toch wel fijner om een schokdempertje er tussen te hebben :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:05

Memory foam is traag.
Het reageert te langzaam om als goede schokdemper te werken. Het drukt wel in, maar komt niet terug in vorm.

Lyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:03

Ik heb ook een pad van memoryfoam pad, maar wel van het merk acavallo. Ben er heel tevreden mee :P
Bij een goed passend zadel is dat inderdaad niet nodig, maar is perfect voor mijn oudje wat comfort te bieden zonder een heel nieuw zadel te kopen *\o/*