Vreemde vraag maar in verband met verandering van instructeur en toch wel wat problemen een borsttuig met losse martingaal aangeschaft. Passend gemaakt en 2/3 weken mee gereden. Erg fijn en pony werd zichtbaar beter in haar rijden. Uit enthousiastme draagt pony haar hoofd erg hoog, waardoor ze over een punt komt dat ik mijn rem niet meer kan gebruiken. Nu gaat ze niet als een gekko rennen maar ik wil wel een gecontroleerd tempo zodat ze vanuit de achterhand kan springen en niet op de voorhand ter aarde stort.
Geen problemen mee gehad tot een volgende springles. (3e les met) Onwijs strak, stijf en bijna onregelmatig in het lijf erg nijdig bij voorwaartse hulpen en bokken in de landing van de sprong. Uiteindelijk pony rust gegeven, daarna opgepakt aan de longeerlijn en eigenlijk geen bijzonderheden. Pony weer gaan rijden met borsttuig en trappen naar mijn been, strak in het lijf, kop tussen haar benen bij voorwaarts rijden. Dus om uit te sluiten wat de oorzaak was stuk voor stuk iets van harnacement verwijderen. Begonnen met het borsttuig en plop ik had mijn pony terug.
Iemand wellicht die dit herkend? Borsttuig gaf haar voldoende ruimte om haar hoofd te dragen.
Of iemand wellicht een alternatief?