Ervaring stijgbeugels Imperial Riding, Lorenzini, titanio,

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marlou89

Berichten: 629
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Zeeland

Ervaring stijgbeugels Imperial Riding, Lorenzini, titanio,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 16:28

Hoi!

Ik wil binnenkort graag nieuwe stijgbeugels kopen en nu heb ik mijn oog laten vallen op de Lorenzini en Titanio stijgbeugels. Ze lijken mij erg fijn met veel grip. Ik ben springruiter en ben dus op zoek naar veel grip.

Nu zag ik ook de imperial riding grip beugels en deze lijken qua vorm erg veel op de duurdere Lorenzini en Titanio.. ik kan ze helaas niet proberen bij iemand want ik weet niemand die ze heeft...

Wat is jullie ervaring met deze beugels van de verschillende merken?

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marlou89 op 16-10-17 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:32

Op het plaatje lijken ze er heel erg veel op, in real life helaas niet. De goedkope versie is gewoon recht naar beneden, en de titanio’s staan al wat naar achter gekanteld als je snapt wat ik bedoel. Ik kreeg bij de goedkope versie enorm last van mij enkels omdat ze gewoon recht zijn, en er ook dus geen vering of iets inzit. Ik zou als ik jou was doorsparen voor de titanio’s.. de goedkope waren bij mij ook heel snel lelijk van kleur terwijl ik met de titanio’s 2 jaar deed.

Marlou89

Berichten: 629
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Zeeland

Re: Ervaring stijgbeugels Imperial Riding, Lorenzini, titanio,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 16:36

Bedankt voor je snelle reactie! Dat is fijn om te weten, het prijsverschil moet tenslotte ergens inzitten..

Bedoel je dat de kleur van je titanios na 2 jaar er af was?

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:50

Marlou89 schreef:
Bedankt voor je snelle reactie! Dat is fijn om te weten, het prijsverschil moet tenslotte ergens inzitten..

Bedoel je dat de kleur van je titanios na 2 jaar er af was?

Nee.. helemaal niet eraf, maar het paard is verkocht haha vandaar!

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Ervaring stijgbeugels Imperial Riding, Lorenzini, titanio,

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:09

Ik lees ook even mee twijfel tussen deze en de br aerotech.

Die van imperial heb ik ook gezien en zijn idd een stul goedkoper wat het wel aantrekkelijker maakt.

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ervaring stijgbeugels Imperial Riding, Lorenzini, titanio,

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:32

Ik lees ook even mee... twijfel nog tussen zulke of normale Jin Stirrups (welke deze vorm trouwens ook in het assortiment heeft ;) )

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ervaring stijgbeugels Imperial Riding, Lorenzini, titanio,

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:57

Wat ik vooral fijn vond aan de schockemohle is dat ze mooi "zwaar" zijn. Als je ze verliest blijven ze netjes naar beneden hangen. Integen stelling tot Jin ofzo. Die zijn mega licht.
Ik vond ze dus super fijn rijden en mijn instructeur is er nu ook heel happy mee :)

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:59

Ik had deze in de winkel gezien, kwaliteit zag er veel minder uit! Minder mooi afgewerkt en bij de lorenzini (zowel br als van Schockemöle Sports) hebben nog een soort laag er bovenop. Ik zag in de winkel het lijm ook nog zitten...

Marlou89

Berichten: 629
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 11:40

Wat fijn dat er meer reacties komen! Ik ga zaterdag naar een winkel toe waar ze ze beide hebben dus dan kan ik ze eens in het echt naast elkaar houden. De Jin heb ik ook over na gedacht maar lees toch vaak dat mensen die te licht vinden waardoor je ze niet snel terug kan vinden mocht je je beugel verliezen. Daarom vallen die voor mij af.