Welke maat zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kaymontez

Welke maat zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 19:46

Hallo!
Ik ben aan het uitvogelen welke maat zadel ik moet hebben. Ik weet wel dat hij een medium of smalle boom moet en dat ik het lekkerste zit in een 17 of 18 inch, maar ik heb gehoord dat de lengte van de zweetbladen ook erg belangrijk is. Hoe moet ik erachter komen wat ik moet kopen? Mijn paard meet tussen de 1.65 en 1.68.

Laurievc

Re: Welke maat zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:47

Een goede zadelpasser laten komen die je hierbij kan helpen :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:50

Sta je toevallig op een pensionstal oid? Dan zou je kunnen vragen of je de zadels van anderen een keertje op je paard mag leggen (eventueel zonder te rijden) zodat je enig idee krijgt bij welke maat het paard nodig heeft. Jij zelf kan dan misschien wel even uitstappen op het paard van een stalgenootje, zodat jij ook enig idee krijgt bij wat jij fijn vindt zitten.

Het is maar een idee. Anders wordt het gewoon veel uitproberen op een andere manier. Zelf zitten op de winkel-zadels en voor je paard inderdaad een zadelmaker laten komen, eentje die ook zadels te koop heeft.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:01

smal of medium is nog al een verschil, dus gewoon zadelmaker laten komen met verschillende zadels en zelf niet aan lopen frotten

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:54

Als ik het zo lees heb je totaal geen idee wat je aan het doen bent, neem alsjeblieft een goede zadelmaker in de arm.. Je paard kan er anders erg van naar de klote gaan :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:04

Niet alleen de maat maar ook de vorm van de boom (en voor jou zitting) is belangrijk, dus zeker niet zomaar wat erop kwakken.