Wellicht kan iemand mij helpen. Paard begint uit zn zadel te groeien (krap bij de schoft aan de zijkant). Dus ben me langzaam aan het oriënteren op een ander springzadel. Teven rijden we wat eventing trainingen en is het de bedoeling volgend jaar in de B te gaan starten. Springen op L niveau.
Wat ik zoek: - voldoende steun in het zadel (knie kuit wrong) - geen keiharde zit, wil er ook een aantal uur mee het bos in kunnen - voldoende ruimte bij de schoft (breed tussenkanaal) - geen glad zadel
Er is geen budget. Mocht iemand tips hebben voor een zadelmaker omgeving midden Nederland dan hoor ik het graag!
Zadelmaker omgeving midden Nederland kan ik zeker de Country Mill in Nijkerk aanraden. qua zadel kan ik je niet verder helpen. Heb zelf twee stubbenzadels, maar die zit is nog aardig hard.
Ik denk dat mijn zadel aan je eisen voldoet (niet dat het te koop is) maar weet niet of je de wrong voldoende vind? Zeker wel een merk met een breed kanaal en zachte zit.
Ik heb een Prestige Roma
Saaams
Geplaatst: 11-10-17 10:20
Country Mill. Dit is mijn tribal eventingzadel: Zadel is boterzacht, geen glad leer. Breed tussenkanaal. Staan ze uiteraard ook bekend om. Nieuwprijs rond de €2800
In heb - als springruiter - 4 jaar geleden het eventingzadel van Symbion besteld. Helemaal op maat gemaakt voor mij en paard. Daarna aangepast op mijn andere paard. Super tevreden van! Deze kwam van I.sabelle van D.ijnsen maar ik heb begrepen dat zij dit ondertussen niet meer zou doen. 2 maanden geleden een nieuw Antares springzadeltje besteld
zelmago4it
Geplaatst: 16-10-17 17:22
Ik zweer bij WOW zadels! zitten heerlijk zacht, en je kan ze echt 100% passend laten maken voor je paard. En later ook makkelijk weer aanpassen. Zelf rij ik nog met een veelzijdig (richting springen), maar ik zit als een huis in dit zadel, ook in de Z/CIC* crossen die ik rij. Je hebt heel veel keus in soorten zitting/zweetbladen, en daar kan je ook weer steeds een andere boom of kussens onder doen. Ik ben helemaal fan ook van de nieuwe DMK serie van WOW, het springmodel. die staat nog op mijn verlanglijstje!
_Sofie
Geplaatst: 16-10-17 17:36
Ik ben heel tevreden met mijn Prestige Versailles. Geeft steun, maar is niet te gedwongen en zit ook prima om een lange rit mee te maken
Vivary zadels! Ik heb er zowel een dressuur- als een springzadel van, echt top! Door het speciale systeem van kussens en deltawing heeft het paard veel meer bewegingsvrijheid. Mijn paard (en vele anderen) zijn echt heel anders gaan lopen en springen. De zadels zitten ook nog eens heerlijk!. Ik rijd zelf M eventing en M springen en zit als een huis in dit zadel. Zadelmakers en ontwikkelaars van dit zadel wonen in Hilversum maar rijden heel Nederland door, je kunt het zadel ook een maand op proef krijgen.
Van mijn instructeur heb ik al op een paar prestige zadels en Antares geprobeerd. Daarnaast ook een Erreplus en daar liep/sprong hij erg fijn onder. Die hebben ook een extra panel voor schoudervrijheid dus iets om mee te nemen.
Vivary had ik idd op horse event gezien, met schroeven die aangedraaid kunnen worden bij de schoft. Erg interessant, ga is contact met ze opnemen of kijken op stal. Wow en Saint Lourdes ga ik is voor rondvragen op stal om is te testen.
Tribal vind ik persoonlijk niks vanwege wat mindere ervaringen bij mezelf en stalgenoten. Dit was overigens wel met dressuurzadels dus voor springzadel kan ik nog kijken. Mn voorkeur gaat er alleen niet naar uit.
Omdat het toch een redelijk dure aanschaf is verken ik graag alle opties, daarom zijn jullie reacties enorm behulpzaam!