Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Seventeen schreef:Inderdaad die van Sprenger, is een hele fijne.
Smeer je al vaseline in de mondhoeken?
En koop de juiste bitmaat, dat is erg belangrijk, als je het bit aan 1 kant aantrekt moet er eigenlijk 1 vinger tussenpassen.
911Carrera schreef:Seventeen schreef:Inderdaad die van Sprenger, is een hele fijne.
Smeer je al vaseline in de mondhoeken?
En koop de juiste bitmaat, dat is erg belangrijk, als je het bit aan 1 kant aantrekt moet er eigenlijk 1 vinger tussenpassen.
Nee op dit moment niet omdat ik gewoon met een bustrens rijdt. Zodra deze bitten erin gaan is dat inderdaad wel een idee zolang ik geen andere onderlegtrens heb.
Hoor ook net dat heel aurigan niet meer bestaat, dat alles sensogan is geworden.
vec schreef:Laat een bitfitter komen! Dan kun je allerlei verschillende combinaties proberen. Er is zoveel keuze in enorm verschillende prijsklasses
Ik heb er 2 weken terug een afspraak mee gehad. Super tevreden. Heb een aantal bitten uitgeprobeerd. Trens waren we meteen uit maar de stang was moeilijker.
Kabayo schreef:Persoonlijk snap ik het nooit zo heel goed waarom het super gaat op trensje , je Z mag , er ineens twee in moeten. Mijn tip is , blijf lekker zo door rijden. Ook ivm gevoeligheid wat je aan geeft
Edit
Om toch ontopic te blijven
Mij lijken die trust bitten echt heel fijn. Die witte
luffwinny schreef:Kabayo schreef:Persoonlijk snap ik het nooit zo heel goed waarom het super gaat op trensje , je Z mag , er ineens twee in moeten. Mijn tip is , blijf lekker zo door rijden. Ook ivm gevoeligheid wat je aan geeft
Edit
Mee eens hoor, als je paard prima loopt op trens dan lekker zo laten. Eerst was het echt een doel, Z en dan gelijk stang en trens, tegenwoordig kom ik er meer met trens tegen dan met stang en trens. Mensen stappen veel minder snel over, goeie vooruitgang want je doet geen stang en trens in omdat het mooi staat.
luffwinny schreef:Kabayo schreef:Persoonlijk snap ik het nooit zo heel goed waarom het super gaat op trensje , je Z mag , er ineens twee in moeten. Mijn tip is , blijf lekker zo door rijden. Ook ivm gevoeligheid wat je aan geeft
Edit
Mee eens hoor, als je paard prima loopt op trens dan lekker zo laten. Eerst was het echt een doel, Z en dan gelijk stang en trens, tegenwoordig kom ik er meer met trens tegen dan met stang en trens. Mensen stappen veel minder snel over, goeie vooruitgang want je doet geen stang en trens in omdat het mooi staat.
vec schreef:A oke, ik had niet begrepen dat je al een set had.
Met wat voor bit rijd je in je trenshoofdstel? Het meest logisch is om hetzelfde bit in onderleg te gebruiken.
luffwinny schreef:Vec: Ik zeg ook dat er veel op trens word gereden. Maar als je in het Z1 een stang en trens nodig hebt klopt er iets niet, sowieso moet elk paard gewoon op een trens alle oefeningen kunnen doen, een stang en trens is om de hulpe te verfijnen niet omdat je anders geen proef kunt doorkomen.
911Carrera schreef:vec schreef:A oke, ik had niet begrepen dat je al een set had.
Met wat voor bit rijd je in je trenshoofdstel? Het meest logisch is om hetzelfde bit in onderleg te gebruiken.
Nu tijdelijk een extra dik gewoon rvs bit. Door een ongeluk aan de binnenkant van de mondhoek een gat in het slijmvlies. (is een topic over, daar staat alles in mocht je meer willen weten). Daar ben ik op blijven rijden tot ik mijn punten M2 had om niet steeds van bit te hoeven wisselen. Normaal gesproken rijd ik met een Sprengen KK ultra dynamic RS dubbel gebroken bustrens of een myler bustrens. Vandaar dat mijn voorkeur uit blijft gaan naar sprenger. Voor zover ik weet heeft Myler geen stang-trens combi's, maar corrigeer me als ik het mis heb.