Welk horloge bij polar equine h7?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Asterix

Welk horloge bij polar equine h7?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 09:53

Beste bokkers,

Welke horloge raden jullie mij aan om de hartslag te meten van mijn paard met de polar equine h7?
Ik gebruik nu nog de app maar dat werkt vanaf het paard best lastig :P

Eisen:
- grote cijfers die ook in galop goed te lezen zijn.
- prijs niet te hoog.
- liefst ook snelheid zichtbaar, maar dat is geen must.

Informatie hoeft niet perse opgeslagen te worden, en ik hoef ook geen kaarten te kunnen zien na mijn training.

Welke horloge raden jullie mij aan?

JoycexEnya

Re: Welk horloge bij polar equine h7?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:10

Ik gebruik een tomtom sport runner.
Ik kon mijn hartslag goed zien ook in galop. Je kan 3 dingen zien op het schermpje, 2 kleinere en 1 grote.

Ik heb met endurance de hartslag groot, gemiddelde en klok als kleinere zeg maar.

Hij heeft gps dus hij slaat alles op.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 10:39

Gaat deze goed samen met de polar h7? Toch zie ik dat deze boven de 100 euro is? Volgens mij heb je ook horloges van 50 euro die goed met de h7 samen gaan. Waarom zou deze dan beter zijn denk je?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:50

Ja heb zelf ook de h7 transmitter. Werkt super goed.

Ik heb voornamelijk voor deze gekozen omdat deze dus mij alles opslaat

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:50

Ik gebruik de polar m400 met de polar Equine. Fijne horloge, je kan de schermpjes aanpassen wat je wel zien tijdens je training.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 13:56

Ja de m400 lijkt mij ook geweldig, maar is mij nu nog te duur. Ik weet nog niet of ik hier uiteindelijk wel zoveel mee ga doen dus dan is 130 euro mij te duur.
Zou de polar ft1 bijvoorbeeld ook werken?

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:07

Volgens de site van Equilog zo deze gewoon moeten werken. Hier kan alleen de hartslag op zien, verder niets begrijp ik.
https://www.equilog.nl/hartslagmeter-pa ... ne-inzone/

Ik gebruik de M400 ook gewoon in het dagelijks leven als mijn standaard horloge (vind het alleen niet de mooiste en vrouwlijkste :+ ). Kan er mijn berichten op ontvangen en houd mijn dagelijkse activiteiten bij. Voor mij was het de prijs echt waard, maar dat hangt natuurlijk van je uiteindelijke doel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:14

Kim_Asterix schreef:
Ja de m400 lijkt mij ook geweldig, maar is mij nu nog te duur. Ik weet nog niet of ik hier uiteindelijk wel zoveel mee ga doen dus dan is 130 euro mij te duur.
Zou de polar ft1 bijvoorbeeld ook werken?

Ja ik geloof dat dat wel werkt. Echter moet je na gaan of je wel echt zo'n basic horloge wil. Je kunt er namelijk lastig op trainen.

Om conditie te verbeteren zul je een combi moeten hebben van snelheid en HR. En als je het goed wil doen moet je ook de omslag punten van je paard laten meten dmv een zuur test.
Wanneer je enkel een HR hebt dan weet je niet of je paard verbeterd of juist verslechterd --> overbelasting.
Het paard moet namelijk door training in een lager HR het zelfde tempo kunnen lopen. Maar wanneer je geen snelheid heb dan weet je eigenlijk niks.

Ik zou dus aanraden om een M400 te kopen dus een horloge met GPS en dus snelheid.

wodan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:13

Hoe plaats je de sensor om je paard? gaat deze met een clip op de singel ?
Ik ben nu ook op zoek naar een hartslag meter voor mijn Fries zodat ik meer gericht conditie kan trainen :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:16

Ik heb ee M400 2e hands gekocht.
Ik ben er heel blij mee.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:21

Hier ook M400 tweedehands voor 65 euro. Wel via ebay gegaan maar heb mazzel dat mijn vader daar handig mee en veel heeft gekocht/verkocht ivm winkel. Ben er erg blij mee :D

@wodan ik heb equine elektroden van polar. Je hebt 1 elektrode onder het zadel en 1tje onder de singel.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 15:18

Op jullie aanraden heb ik ook de m400 gekocht, tweedehands weliswaar. Het werkt top!

Nu nog het een en ander instellen. Weet iemand toevallig of er iemand is die les kan geven of mij op weg kan helpen met conditietraining met de hartslagmeter? Hoe weet ik bijvoorbeeld de HR en omslagpunten van mijn paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:24

Kim_Asterix schreef:
Op jullie aanraden heb ik ook de m400 gekocht, tweedehands weliswaar. Het werkt top!

Nu nog het een en ander instellen. Weet iemand toevallig of er iemand is die les kan geven of mij op weg kan helpen met conditietraining met de hartslagmeter? Hoe weet ik bijvoorbeeld de HR en omslagpunten van mijn paard?

Lactaatmeting laten doen. En verder zelfstudie of een erg dure cursus bij moxie oid

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:06

Wil je op zich wel helpen :o

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:22

Ik weet inmiddels ook het een of ander. Misschien leuk om een topic te maken en info te delen met elkaar?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:37