Knevel of halve knevel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Knevel of halve knevel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:18

Voor mijn shetje of welshje ben ik opzoek naar een dun dubbelgebroken bitje. Momenteel delen ze een MHS dubbelgebroken halve knevel bitje, maar dat delen is niet ideaal dus ik wil er een mooi dun dubbelgebroken bitje bij voor 1 van de 2. De shet kan wel wat sturing in de juiste richting gebruiken met zijn 6 jarige ruitertje dus voor hem moet het een hele of halve knevel zijn. Voor de welsh maakt het niet gek veel uit, die is nog groen dus ook voor hem is een hulpje in de juiste richting wel fijn.

Een halve knevel heb ik dus al, maar wat is het verschil met een hele knevel? Ik wil voor beide pony’s een dun bitje (max 12 mm), beiden passen 11 a 11.5 cm, en de hele knevel is toch ruim 10 euro goedkoper dan een halve, dat scheeld nog al!

Ik heb momenteel dus deze;
https://www.minihorseshop.nl/mhs-dubbel ... middenstuk

En heb ook deze op het oog;
https://www.mirandasruitersport.nl/a-48 ... rens-12mm/

Welk bit is aan te raden volgens jullie? Zit er verschil in de werking van een hele of halve knevel?

Zijn er nog andere vergelijkbare bitjes die voldoen aan mijn wensen; dus dun zijn (weinig ruimte in die kleine mondjes), dubbelgebroken, niet te grote ringen hebben, wel duidelijk zijn met sturen i.v.m. groene pony en groene ruiter op een soms brutale pony?

Anoniem

Re: Knevel of halve knevel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:51

Er zal vast wel iemand zijn die me het verschil kan uitleggen toch? :Y)

Suus___

Re: Knevel of halve knevel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:55

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:55

De halve knevel in je link is 0.9 cm dik, de 2e hele knevel 1,2 cm.
Misschien maakt dat in de kleine mondjes toch wat uit. Verder denk ik dat voor jouw doel een hele of halve knevel niet heel veel uitmaakt.