De ideale deken-opruim-plek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assie

De ideale deken-opruim-plek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 09:44

Sindskort heb ik de luxe van een eigen zadelkamer. Hier moet ik ook mijn dekens in kwijt. Momenteel heb ik een fijn rek, maar ik vroeg me af hoe de bokkers hun dekens bewaren.

En... wat zou jouw ideale manier zijn als je plek en geld zat had?

Rhine_

Re: De ideale deken-opruim-plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:49

Ik heb alle dekens in dozen van de action. De rede daarvan is dat in veel met onderdekens werk en dus 4 diktes in 2 verschillende maten heb. Met andere woorden ik heb 8 blauwe dekens, nu mooi in gelabelde dozen zodat ik snel de juiste te pakken heb. Wel bewaar ik er alleen schone dekens in.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:15

Ik heb een tuinkussen box voor m'n dekens, vind het ideaal! :) Liefst nog wat groter, maar heb dan ook veel dekens dus misschien nog een 2e tzt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:19

Ik heb alle dekens opgevouwen in een stelling. Zou graag een dekenrek willen, maar die krengen zijn zo duur voor de dekens van drie paarden :oo

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:21

Ik heb de grootste plastic bak van de Ikea vol zitten met dekens. Past precies in mijn stellingkast, maar hij zit wel snel vol bij winterdekens. Voordeel is wel dat ie doorzichtig is en je dus weet waar je ongeveer moet graaien voor welke deken :P

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 10:29

Dozen zijn the way to go dus :)

Bij mij hangt het nu dus zo, maar ik ben bang dat er dan muizen in gaan nestelen ofzo. := Dus nu wiebel ik gewoon 1x per week alle dekens heen en weer :')

Afbeelding
Rek is 1 meter breed en heeft plek voor 10 dekens.

Maar misschien wil ik toch over op dozen ivm mijn muizenangst :P .
Niet dat ik bang ben voor muizen, ik wil ze gewoon niet in mijn dekens.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:32

Hier ook dekens in dozen van de action. Vind het alleen 'vuil' om deze er ongewassen in te leggen. Dus diegene die gebruikt zijn liggen ondersteboven op een buis zodat ze kunnen verluchten.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:34

Mijn ervaring is dat muizen minder snel huizen in hangende dekens dan in dekens die ergens liggen. Doe je ze in een doos/bak oid dan moet je ook zorgen dat de muizen er niet in kunnen komen ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:36

Ik heb ze ook op een rek gehad en idd muizen er in gehad.Ik heb ze nu in een kist,hermetisch gesloten.De gene die gebruikt zijn of moeten drogen hang ik op het rek.Dus die ik wissel.Moeten ze er langer hangen worden ze gewassen en de kist weer in.Had ook een rekje voor mijn dekjes ook gewoon mijn vulling eruit gebeten.Als die stalkat nu eens wat anders at als wiskas :(

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:42

Hier hangen ze gewoon uit over een stro touwtje. Max 2 dagen idd ivm muizen. Daarna zijn ze droog en kunnen ze de plastic action dozen in. bevalt prima.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:45

Wij hebben hier hele agressieve muizen die gewoon door van die tuinstoelkussenboxen knagen .... dus nog steeds op zoek naar iets waar ik ze makkelijk op kan bergen als ze nat zijn.

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:04

Rhine_ schreef:
Ik heb alle dekens in dozen van de action. De rede daarvan is dat in veel met onderdekens werk en dus 4 diktes in 2 verschillende maten heb. Met andere woorden ik heb 8 blauwe dekens, nu mooi in gelabelde dozen zodat ik snel de juiste te pakken heb. Wel bewaar ik er alleen schone dekens in.

Dit!

Zeker als ze gewassen zijn, dan blijven ze stof- en ongediertevrij :)
Voor de vuile dekens heb ik zo'n plastic wandrek in de schuur, als deze vol begint te raken, weet ik dat het weer tijd is om te wassen!

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:07

wij hebben een zadelkast op stal die wij (ik en 2 andere stal genootjes) mogen gebruiken voor onze dekens. ik heb mijn dekens in de hoes waarin ze horen zitten en dan in de muis dichte kast