Bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HORSEhorse32

Bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 10:24

Ik heb een paardje van 5 jaar. Ik rij nu met een dubel gebroken watertrens maar wil overstappen naar een dubbel gebroken bustrens. Omdat mijn paard zeer gevoelig is en ik heb gehoord dat dit bit stabieler is. Zijn er nog meer dingen die ik over dit bit moet weten? Hoe weet ik welke maat ik nodig heb?

Oehlala

Re: Bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:28

Qua maat dezelfde als die je nu hebt. Een bustrens kan stiller liggen, omdat de ringen vast zijn. Een kneveltrens zou ook nog kunnen bij je paardje, die liggen ook vaak mooi stil in de mond.

HORSEhorse32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 10:59

Ik was vergeten te zeggen dat mijn paard ook soms haar hoofd in de lucht gooit waardoor je geen/minder controle meer hebt. Kan dit ook met het bit te maken hebben?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:04

Nou ja... het hoofd in de lucht gooien kan met bit te maken hebben... maar eerder met te weinig balans... een wat stabieler bit en daarbij ook zorgen dat je niet te moeilijke oefeningen en niet teveel stoort met je hand... zou ze uiteindelijk wel een rustigere hoofdhouding moeten krijgen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:18

Het hoofd in de lucht gooien kan vele oorzaken hebben... Gebitsprobleem, rugprobleem, zadel wat niet past, etc.