Welke singel, vaak wondjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Welke singel, vaak wondjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 20:04

Hoi allemaal

Ik ben een beetje ten einde raad -O-

Ik rijd mijn fjord met een boomlooszadel, de cherokee om precies te zijn.
Ik gebruik een anatomisch Rossner comfort singel(leer) van 65 cm.
Nu sinds ik haar vorig jaar geschoren heb blijft ze links wondjes houden.
Nu wacht ik altijd tot er flink haar op zit dan doe ik weer een singel en zadel op (de tussentijd rijd ik zonder zadel)
Nu dacht ik misschien ligt het aan die singel, ze komt er wel steeds een velletje tussen zeg maar, maar niet tussen de gespen volgens mij.
Nu heb ik een FRA elastiek singel gebruikt en heeft ze aan de andere kant ook een wondje.

Ik weet niet welke singel ik anders kan gebruiken, ik wil nu maar met barebackpad en een singel met een bontje erom heen. Enigste eis is dat die anatomisch gevormd moet zijn, anders glijd mijn zadel naar voren, doordat haar singelgroeve achter de ellebogen ligt.

Hier zie je een beetje waar de singel ligt
Afbeelding

Afbeelding

tennan

Re: Welke singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:08

Ik zou juist eens kijken naar een banaansingel in plaats van een anatomische, dat werkt erg goed bij paarden waarbij de singelplek ver naar voren ligt. Ook zou je kunnen kijken naar een iets langere singel, zeker die op de tweede foto vind ik vrij kort.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 20:11

tennan schreef:
Ik zou juist eens kijken naar een banaansingel in plaats van een anatomische, dat werkt erg goed bij paarden waarbij de singelplek ver naar voren ligt. Ook zou je kunnen kijken naar een iets langere singel, zeker die op de tweede foto vind ik vrij kort.

Op de 2de foto is volgens mij nog de oude singel (weet niet zeker)
maar de lengte is door de boomloospasservice geadviseerd, maar krijgt dus sinds korte tijd wondjes van de singel

sakvis

Re: Welke singel, vaak wondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:19

Heb je een betere foto op stand, zonder ruiter en zonder dekje? Ik heb namelijk het idee dat niet de singel maar het zadel het hoofdprobleem is. Maar voordat ik daar verdere uitspraken over doe, die mogelijk niet kloppen (omdat je gekozen foto's kunnen vertekenen), is het wel fijn om betere foto's te kunnen bekijken.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:29

Mijn paard heeft een hele gevoelige huid en weinig haar. Heel veel singels geprobeerd en uiteindelijk toch Neopreem singel geworden. Nu al enkele jaren geen wondjes meer

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 20:34

sakvis schreef:
Heb je een betere foto op stand, zonder ruiter en zonder dekje? Ik heb namelijk het idee dat niet de singel maar het zadel het hoofdprobleem is. Maar voordat ik daar verdere uitspraken over doe, die mogelijk niet kloppen (omdat je gekozen foto's kunnen vertekenen), is het wel fijn om betere foto's te kunnen bekijken.

Helaas niet echt een goede, alleen met een zebra deken, zal morgen betere foto maken.
Afbeelding

@cryssie
Zij heeft daar geen last van, ze heeft best veel haar.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:04

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:20

De sella sterno is super zacht en ligt door de vorm wat meer achter de elleboog. Op marktplaats ook nog voor een aardig prijsje tweedehands te koop.

bbeens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:05

Trek je de benen ook naar voren na het aansingelen?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:07

Op de laatste foto is de singel zo wie zo te kort, hij moet circa 10/5 cm onder het zadel eindigen als hij aangesingelt is. Als dit de 65 cm is, zou ik voor 10 cm langer gaan, en kijken of je een banaansingel kunt vinden in die lengte.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 22:18

Ik trek indd de benen al naar voren!
Die singel was mijn oude volgens mij. Foto was meer voor de plek waar die zit.

Ik maak morgen even stand foto's met zadel zonder ruiter

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:23

tennan schreef:

Dit. En je paard af laten vallen, want als ze zo moddervet zijn glijden zadels al snel naar voren.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 22:27

Zelfs als ze niet dik is glijd die naar voren door de singelgroeve achter de ellebogen

En ze is de hele zomer prima op gewicht geweest nu ineens is ze dikker, ik rijd nauwelijks geen tijd sneller donker en geen licht op de wei en slecht weer.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:49

Mijn zadel schoof ook naar voren. Verleden tijd sinds de sterno.