Acavallo pad, ervaring gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Acavallo pad, ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 12:44

Ik ben opzoek naar ervaringen van de Acavallo pad.

Hoe bevalt deze?

Ik wil deze pad misschien gaan aanschaffen gezien paard best is afgevallen en ook wat rugspieren is verloren. We rijden sinds kort met een bot dekje en dit bevalt goed maar wil der graag wat meer 'ondersteunen' het haar prettiger maken. Ook omdat die pad best dun is. Ze komt weer aan dus zadelmaker laten komen doe ik niet. Laat wel zondag mn zadel checken door een zadelmaker die dan aanwezig is.

Waar ik wel tegen aanloop zijn der schouders. Deze moeten wel vrij nog kunnen liggen gezien als er druk tegen zit (logisch) wordt haar loop wat minder. (Groot schouder partij)
Of zal dit erg mee vallen gezien het zacht is?

Of raden jullie een andere pad aan?

Afbeelding

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:50

Ik heb ooit een pad van Acavallo besteld en ook meteen weer terug gestuurd.
Persoonlijk vond ik het materiaal niet fijn, het zou een memoryfoam pad moeten zijn maar ik vond het eerder aanvoelen als een gelpad.
Ik vind dikke pads onder een zadel niet fijn, ik heb zelf een hele dunne en dit bevalt meer dan prima.

Edit; Iemand bij mij op stal heeft een pad van Acavallo maar is hier niet zo tevreden over, hij is nu op zoek naar een andere pad.
Hij vindt dat de drukverdeling niet goed is en je er heel makkelijk doorheen drukt zodat er op bepaalde punten dus alleen nog maar hoes zit.

PanamaD

Re: Acavallo pad, ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 12:58

Dat zijn al 2 geen goede ervaringen.

Ik zoek wel een momery foam pad gezien de fijne en zachte drukverdeling.

Heb ook naar bont gekeken maar vind dat zelf na verloop van tijd altijd maar wat hard...

Hoop dat andere nog ervaringen kunnen delen of een tip geven welke pad wel goed is.

Voorkeur gaat wel uit naar een pad die ook in het bruin te verkrijgen is

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:02

Bont ben ik inderdaad ook geen voorstander van.

Ik stuur je even een PB ;)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:43

Heb deze gehad en ook weer weg gedaan. Prachtig ding, maar de drukverdeling van memoryfoam is simpelweg niet optimaal, zoals Lobke in haar laatste zin zegt. Heel de boel ging aan de schuif op de sprong, dus dat is niet zo handig.

Ben weer terug naar bont van Mattes en ga daar ook niet meer vanaf. :)

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:16

Kingsley ortho pad.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:18

Toen ik vorig jaar opzoek was naar een pas ben ik verschillende soorten gaan voelen:

- Acavallo
- Kentucky
- Ogilvy

Ogilvy vond ik het beste aanvoelen, dit was ook te zien aan de prijs. Daarna kwam Kentucky en Acavallo vond ik gewoon slecht. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Kentucky en kan nu via een vriend een goedkopere versie krijgen. Komt van dezelfde fabriek, zelfde materiaal maar gewoon een stuk goedkoper doordat er geen 5 retailers tussen zitten en niet het plaatje van Kentucky draagt :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 17:58

De kingsley pad wordt pas zacht als deze warm wordt, toch? Dat zoek ik niet. Gezien ze stijf in het begin is wil ik ook niet een pad hebben die stijf is in het begin.

De kentucky ziet er goed uit. Hoe kan je deze pad omschrijven? Ook foam?
Wordt veel gebruikt bij springen maar is die ook geschikt voor dressuur en buitenritten(recreatief)?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 20:20

Ben me toch meer in de Kingsley aan het verdiepen.

De kentucky is prachtig maar denk dat deze te dik is voor onder mijn zadel en gaat schuiven.

De kingsley klinkt goed maar hoe hard is deze pad? En raad je dan 1 of 2 laags aan?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:26

Heb een acavallo pad en was wel tevreden. Hij schoof ook niet met springen dressuur. Onder mijn springzadel ligt hij nog prima, maar voor mijn dressuurzadel gebruik ik nu een prolite pad.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:34

Ik ben heel blij met des fastfabrics pad. Product van het jaar 2014 en gekocht bij Divoza. Niet zo dik. Lekker luchtig, en goed drukverdelend. Favoriet bij enduranceruiters.
Afbeelding