Waarvan maak je een dekje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn_09

Waarvan maak je een dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 22:33

Hoi allemaal,
Ik wil zelf een dekje gaan maken *\o/*
Ik heb alle topics doorgespit en precies gelezen volgens welke stappen je een dekje kunt maken.... Maar waarvan? Veel mensen maken binnen en buitenzijde van hetzelfde fleece. Ik kan me niet voorstellen dat 'normale' dekjes van fleece zijn :? Neemt katoen bijvoorbeeld niet veel beter vocht op (voor de binnenzijde) dan fleece? Ik dacht altijd dat de binnenkant van een dekje van katoen was := En ook het materiaal voor de singellussen.... Ik wil het het liefst zoveel mogelijk laten lijken op dekjes uit de ruitersportzaak. Wat kan ik daarvoor dan het best gebruiken? En verstevigen jullie de rug van het dekje? Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 28-09-17 13:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel gehaald

Heleennn

Re: WAARVAN maak je een dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:35

Kijk eens op het etiket van een dekje dat je wil namaken. Dan zie je meteen of er katoen, nylon, etc gebruikt wordt.

Carlijn_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 22:37

Heleennn schreef:
Kijk eens op het etiket van een dekje dat je wil namaken. Dan zie je meteen of er katoen, nylon, etc gebruikt wordt.

Goede tip! Bedankt :)

Carlijn_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 22:42

Net even gekeken, de ene is '100% cotton' wel katoen dus :D De ander is '100% polyester' Weet iemand wat ik beter kan gebruiken? Ikzelf merk nauwelijks verschil

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:56

Carlijn_09 schreef:
Net even gekeken, de ene is '100% cotton' wel katoen dus :D De ander is '100% polyester' Weet iemand wat ik beter kan gebruiken? Ikzelf merk nauwelijks verschil

Ik zou zeggen: ga onder allebei eens flink zweten en kijk dan of je nog steeds geen verschil voelt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:00

Ik zou katoen gebruiken en voor ertussen eens kijken bij quiltvullingen van een natuurlijk materiaal zoals hobbs 80/20.

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:10

Ik zou voor katoen gaan. Ik gebruik zelf voor de onderkant een vrij stevige katoen, zodat het niet snel stuk gaat.
De vulling die ik gebruik is fiberfill, dit is in verschillende diktes te krijgen. Ik doe meestal 2x 180gr en naai daar de onderkant en bovenkant op.
Dan naai ik ze op elkaar en werk ik het af met een mooi randje.

Voor de singel lussen gebruik ik keperband van 2cm breed.

Als je nog meer vragen hebt kan je me een pb sturen ;)

Carlijn_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 07:07

Nizzie schreef:
Ik zou voor katoen gaan. Ik gebruik zelf voor de onderkant een vrij stevige katoen, zodat het niet snel stuk gaat.
De vulling die ik gebruik is fiberfill, dit is in verschillende diktes te krijgen. Ik doe meestal 2x 180gr en naai daar de onderkant en bovenkant op.
Dan naai ik ze op elkaar en werk ik het af met een mooi randje.

Voor de singel lussen gebruik ik keperband van 2cm breed.

Als je nog meer vragen hebt kan je me een pb sturen ;)

Heel erg bedankt!