Wintec 500 dressuurzadel 2e hands/nieuw?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Wintec 500 dressuurzadel 2e hands/nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 17:00

Ik ben begonnen met marktplaats en bokt afspeuren naar een tweede hands wintec 500 dressuurzadel.
Maar langzaam aan ben ik toch bang dat ik het juiste zadel niet tweede hands ga vinden, dus ik kijk ook rond voor een nieuwe.

Zadelmaker heeft precies gezegd wat ik moet hebben (17, 5 inch met cair en easy change fit solution=nieuwste type wintec), dus online kopen is wel een optie.

Ik heb al de tip gekregen eens in duitsland te kijken, en ben deze site van Sattelpartner.de tegen gekomen. Ook al via een bokker gehoord dat de website betrouwbaar is.

Maar zou ik zoiets niet in NL kunnen krijgen voor die prijs?
Of zijn er nog andere websites met toch tweede hands zadels?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:39

wat is change fit solution? Is de wintec 500 vergeleken met 3 jaar terug veranderd dan? Ik heb een wintec500 met cair liggen. Maar ik weet niet of het een 17.5 of 18 inch is, omdat ik namelijk in beiden pas. Maar het is het nieuwste model.

Cioccolato

Re: Wintec 500 dressuurzadel 2e hands/nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:41

Ik heb er 1 tweedehands gekocht voor 250 euro. Poosje geleden al
Zal niet het nieuwste systeem hebben of wel. Geen idee. Maar ze zijn allemaal makkelijk te vervangen hoor

Ragdollcat

Re: Wintec 500 dressuurzadel 2e hands/nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:54

Als het om een Wintec gaat zou ik voor een nieuwe gaan.
Maar je kan het wel tweedehands gaan kopen maar probeer dan er eentje te vinden die nog vrij nieuw is.

Maar dat is mijn eigen persoonlijke mening, zeker als ik er exemplaren ervan gezien heb die tweedehands gekocht waren.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 22:13

germie schreef:
wat is change fit solution? Is de wintec 500 vergeleken met 3 jaar terug veranderd dan? Ik heb een wintec500 met cair liggen. Maar ik weet niet of het een 17.5 of 18 inch is, omdat ik namelijk in beiden pas. Maar het is het nieuwste model.

Volgens de zadelmaker zijn de kussens van de nieuwe Wintec met easy fit solution een stukje korter dan de vorige generatie (de 'gewone' cair).
Mijn paard heeft blijkbaar een korte rug en daarom raad hij specifiek dat type aan

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 07:10

De mijne mag voor 250 euro weg. Zitmaat moet ik zoeken. Zit ook nog bredere boom bij. Is absoluut in perfecte staat, een klein krasje op zweetblad, niet door, scherp, kapot. Totaal geen reden om nieuw te kopen, want zadel is als nieuw en 30 keer gebruikt. Ik denk dat het 18 inch is. Is iemand weer 10-15 jaar verder. Easy fit solution, isdat te vinden op het zadel? Cair wel. Verpakking bomen zal er nog zijn. Moet ik opzoeken.