Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suffie schreef:Ik denk dat je juist heel blij moet zijn dat je je pony aantreft met een kapot halster op de weide. Blijkbaar blijft ze toch ergens achter hangen, het kan ook haar eigen hoef zijn. Je wilt niet weten wat er gebeurd als het halster niet kapot was gegaan
oomens schreef:Misschien gewoon geen halster om laten op het land? Als je paard dingen doet waarbij hij zijn halster kapot trekt, dan wil je niet dat hij diezelfde dingen doet met een halster dat níet kapot gaat.
germie schreef:Enne, ik ben voor een halster om op de wei. Mijn paarden hebben altijd eentje om. Waarom? Als ze eens ontsnappen kan iedereen ze pakken. En ja, dat heb ik meegemaakt (mijn merrie springt ook over omheiningen van 1.60 soms zonder iets te raken alleen maar om de hormonen te volgen, dus dan wil je graag dat ze gepakt kan worden voordat ze ergens op straat loopt).
germie schreef:Ze vraagt om een sterk halster, niet om andere adviezen. TS weet heus wel wat ze doet en wat ze wil.
Caily schreef:https://www.divoza.com/nl/chetaime-safety-first-halster
Misschien een optie?
Overigens lopen mijn paarden altijd zonder halster in de wei, heb teveel nare dingen gezien met halsters die niet stuk gingen. Als ze ontsnappen (wat sowieso pas een keer is gebeurd, lijkt me ook abnormaal als dat vaak gebeurd) laten ze zich prima pakken zonder halster, dat vind ik geen excuus, enkel een gebrek aan opvoeding...
oomens schreef:Ook met een halster zijn paarden behoorlijk dodelijk als je ze in je voorruit krijgt. Je moet gewoon zorgen dat ze niet ontsnappen. Als jij weet dat ze regelmatig over een omheining springt, dan is die omheining blijkbaar niet genoeg. Die wordt niet ineens wel goed wanneer je paard daar mèt een halster overheen springt.
Kimm4 schreef:Dat is toch iets heel anders dan wat Germie schrijft
rien10 schreef:Beetje off topic maar ik vind "safety halsters" van die non-producten. Als ik wil dat mijn paard meteen los kan zijn, dan A) zet ik hem niet vast of B) krijgt hij geen halster om of C) pruts ik iets met een stro touwtje wat in een ruk kapot is. Je wilt een halster om met een reden. En die reden kan toch niet zijn lostrekken? Doe dan niks om.