Neusriem troubles..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femkers

Neusriem troubles..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 21:58

Mijn paard begint witte haartjes te krijgen precies op de plek waar zijn neusriem zit. Drukplekken..
Ik heb nu de BR Kingston. Maar het probleem is dat alle Full neusriemen net iets te krap zijn.
Heeft iemand suggesties voor een zachte neusriem die te verkrijgen is in maat extra full?
Of misschien iemand die deze kan maken?

Mijn dank is groot :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Neusriem troubles..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:06

Als je een aansnoer neusriem hebt kun je bij de ruitsportzaak vaak wel een langer tussen stukje kopen dan hoef je niet een hele nieuwe te kopen.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:06

Misschien bij bridle2fit?

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:07

Gaatjes bijprikken :) een te strakke neusriem, maar wel zacht onderlegd is alsnof te strak. Minimaal 2 vingers ertussen OP het neusbot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:09

nicky_rilana schreef:
Als je een aansnoer neusriem hebt kun je bij de ruitsportzaak vaak wel een langer tussen stukje kopen dan hoef je niet een hele nieuwe te kopen.

Als er sprake is van drukplekken zou ik juist niet voor een aansnoerneusriem... die worden onbewust en onbedoeld snel te strak aangetrokken.

De hoofdstellen van de hööks vallen altijd groot, wellicht daar even kijken? Er horen minimaal 2 vinger bovenop de neus tussen de riem en de huid te kunnen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:28

Neusriem weglaten?

Femkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 22:53

Neusriem weglaten is helaas geen optie.
Een hoofdstel zonder aansnoer neusriem is moeilijk te vinden. (En degene die er zijn vind ik lelijk).
Een groter aansnoerstuk kopen is inderdaad een goed idee! Maar ik ben bang dat de neusriem dan alsnog niet 'zacht'genoeg is. Of zal dat meevallen? Gaatjes bijprikken heb ik al gedaan maar dat is dus nog niet genoeg..

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:55

Krijg je de plekjes aan de bovenkant of onderkant? Voor de onderkant zijn er van die pads verkrijgbaar om er tussen te stoppen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:08

Dobert hoofdstellen kun je zelf samenstellenen en heeft ook XL.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:17

En die pads gebruiken ze tegenwoordig ook veel aan de bovenkant
Je kan ook zelf de riem wat verlengen
Of een tuigmaker laten doen
Ik heb t zelfde probleem bij mijn paard
T stukje wat standaard aan de onderkant neusriem zit die padding heb ik weggehaald
En doe er nu niks onder
Die losse onderleggers raak ik kwijt
Neusriem niet vast genoeg
Mijn meest gebruikte hoofdstel een Kiefer heeft een gewone neusriem sluiting en past wel gewoon

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:30

Femkers schreef:
Neusriem weglaten is helaas geen optie.
Een hoofdstel zonder aansnoer neusriem is moeilijk te vinden. (En degene die er zijn vind ik lelijk).
Een groter aansnoerstuk kopen is inderdaad een goed idee! Maar ik ben bang dat de neusriem dan alsnog niet 'zacht'genoeg is. Of zal dat meevallen? Gaatjes bijprikken heb ik al gedaan maar dat is dus nog niet genoeg..

Ik heb een Passier neusrien zonder aansnoer. Die is erg zacht en vind mijn paard duidelijke fijner dan een aansnoer.
Maar het fijnst loopt ze op een lage neusriem. Ik heb nu net een nieuwe speciaal gevormde van PS of Sweden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:31

En een lage neusriem?

Femkers schreef:

Omdat jij een hoofdstel lelijk vind, vind ik persoonlijk absoluut geen reden om je paard dan maar met een te strakke/niet passende/voor het paard niet de juiste neusriem te laten lopen :o
Lage neusriemen vind ik ook vreselijk, maar mijn paard liep er 10x zo fijn op. Dan pas ik mij wel aan hoor ;)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:26

Wilde ook een lage neusriem voorstellen inderdaad. Dobert/passier etc. verkopen inderdaad losse neusriemen ook in Xfull. :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:28

Bridle2fit inderdaad, die hebben ook losse aansnoer riempjes.

Hööks valt trouwens helemaal niet groot, cob voor een paard dat gewoon full heeft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:49

Quir schreef:

Hööks valt trouwens helemaal niet groot, cob voor een paard dat gewoon full heeft. :)

Mijn beide fulls zijn groot voor een groot paard. Maar wellicht dat dat aan het model ligt! :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:51

Resistance schreef:
Quir schreef:

Mijn beide fulls zijn groot voor een groot paard. Maar wellicht dat dat aan het model ligt! :)

Dat zal vast mee tellen! Ik bedoelde trouwens ook andersom, full voor paard dat normaal cob heeft. :+
Voor mijn pony heb ik trouwens ook cob (die heeft maat pony), ander model.