Juiste ligging v/d singel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kategida

Juiste ligging v/d singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 00:53

Hoi hoi bokkers!

Sinds kort heb ik een nieuw dressuurzadel en daar heb ik deze singel (foto) bij gekregen. Niet zoveel aandacht aangegeven omdat ik erg enthousiast was om mijn zadel en daardoor niet twee keer nagedacht over deze singel. Nou ben ik altijd springsingels (met buikflap dus) gewend en nu begrijp ik niet zo heel goed wat de juiste ligging is van deze singel. Vanuit mijn buikflappen-instinct denk ik dus dat die halve cirkel naar de kont moet wijzen en de kamelenbulten naar voren... maar ergens denk ik juist dat het juist andersom is; Halve cirkel naar voren en de bulten naar achter. Soit, ik weet het dus niet dus vraag ik het aan de wijze medebokkers!
Bovenste plaatje is de binnenkant, deze zit tegen de buik aan.
Onderste plaatje is de buitenkant, als je aan het rijden bent komt er modder op met dit weer.

Overigens staat een anatomische, bredere dressuursingel (zonder bulten en flappen die me laten twijfelen :') ) op mijn wishlist maar na zoveel centjes te hebben uitgegeven aan mijn zadel is het weer eerst even sparen.

Afbeelding

Alvast bedankt *\o/*

khirshanta

Re: Juiste ligging v/d singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 01:02

Het stuk waar de ringetjes het dichtste bij zitten, moet naar het hoofd.

De singel geeft achter de oksels meer ruimte, dus de twee grijze 'driehoeken' horen achter de benen

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 01:05

Aan de ringetjes te zien moet de 'bult' naar voren, anders zouden eventuele hulpteugels een heel raar vouwtje moeten maken.
Volgens mij is deze zo gevormd om te voorkomen dat de singel helemaal in de oksels schuift wanneer het zadel een beetje naar voren komt.

Ik ben zelf ook een leek op het gebied van singels, dus dikke kans dat ik het ook fout heb hoor :')

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 11:48

Ringetjes naar voren dacht ik ook al, maar ik was niet zeker. :Y)
Bedankt!